gegrond

Onzorgvuldigheid ten aanzien van verstrekking en toediening medicatie door zorgaanbieder en ten onrechte opzeggen van afspraak controle medicatie

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de klaagster betreft de onzorgvuldigheid van de zorgaanbieder ten aanzien van de verstrekking en toediening van de medicatie aan de moeder van de klaagster en ten onrechte opzeggen van de afspraak dat klaagster de verstrekking van de medicatie mag controleren. Naar oordeel van de commissie was en […]

Lees verder

Cliënt heeft recht op materiële en immateriële schade

Waar gaat de uitspraak over? Vader van klaagster, cliënt, heeft niet de zorg ontvangen waartoe de zorgaanbieder zich contractueel heeft verplicht. Klaagster verlangd compensatie van de geleden materiële en immateriële schade. Zorgaanbieder heeft deze klachten erkend, maar kan de schade niet vaststellen. De commissie oordeelt dat de zorgaanbieder niet heeft gehandeld volgens de professionele standaard. […]

Lees verder

Cliënte onjuist geïnformeerd over kosten woning: zorgaanbieder heeft niet voldaan aan zorgplicht

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte is via een uitstroomurgentie in een woning van de zorgaanbieder geplaatst. Deze woning had zij in samenspraak met haar begeleider geaccepteerd op grond van de kosteninformatie zoals verstrekt door de zorgaanbieder. Bij het ontvangen van het huurcontract bleek echter dat de stook- en servicekosten veel hoger lagen. De […]

Lees verder

Geleverde brillenglazen niet juist

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de consument zijn de door de ondernemer geleverde brillenglazen niet juist. De door de commissie ingeschakelde deskundige heeft de glazen onderzocht en het standpunt van de consument bevestigd. De commissie volgt de deskundige hierin. De ondernemer heeft naar het oordeel van de commissie al veel gedaan om de consument […]

Lees verder
  • 17 november 2022
  • Optiek

Terugbetalen haarwerken door gebrek

Waar gaat de uitspraak over? Consument heeft bij ondernemer twee haarwerken gekocht. De haarwerken zijn volgens consument beide niet draagbaar en daarom wil de consument ze retourneren. Ondernemer stelt twee deugdelijke haarwerken te hebben geleverd. De commissie verenigt zich met de bevindingen van het rapport van de deskundige en oordeelt dat sprake is van een […]

Lees verder

Onterecht stopzetten zorg door zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte heeft de ziekte van Alzheimer waardoor ze in aanmerking komt voor de Wlz. Cliënte heeft zorg heeft aangevraagd bij de zorgaanbieder. Aan de partner van cliënte werd een persoonsgebonden budget toegekend om zelf een deel van de zorg te verlenen. Zorgaanbieder heeft hierdoor de zorgovereenkomst opgezegd en de zorg […]

Lees verder

Zorgaanbieder moet schade door medewerkster aan vloer cliënt vergoeden

Waar gaat de uitspraak over? Medewerkster van zorgaanbieder heeft tijdens haar werkzaamheden bij cliënte een emmer water laten vallen op de laminaatvloer die daardoor is beschadigd. Zorgaanbieder stelt dat de emmer is gevallen omdat het handvat niet vastzat. Ook indien er geen sprake is van een defect van het handvat, meent de zorgaanbieder dat de […]

Lees verder

Recht op schadevergoeding door pigmentvlekken en kleine littekens als gevolg van behandeling

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelt na de behandeling van ondernemer letsel aan haar gezicht overgehouden te hebben. Consument verlangt vergoeding van de kosten van de herstelbehandelingen, alsmede een schadevergoeding voor de blijvende littekens. Ondernemer erkent geen schuld en stelt niet aansprakelijk te zijn voor later ontstane hyperpigmentatie bij consument na behandeling. De […]

Lees verder

Het niet vervoeren van cliënt naar ziekenhuis door ambulanceverpleegkundigen

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt voelde een herseninfarct opkomen omdat de klachten overeenkwamen met de klachten die hij eerder had gehad. De ambulanceverpleegkundige heeft na onderzoek besloten om cliënt niet mee te nemen naar het ziekenhuis. Cliënt werd de volgende ochtend wakker met uitvalverschijnselen en coördinatieproblemen waarna de huisarts cliënt met ambulance naar het […]

Lees verder

Zorgaanbieder had een meer actieve houding aan moeten nemen

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt kreeg thuiszorg via de zorgaanbieder. Cliënt werd opgenomen in het ziekenhuis, maar klaagster was niet tevreden met de geleverde zorg van het ziekenhuis. Klaagster heeft cliënt daarom weer mee naar huis genomen en heeft zorgaanbieder verzocht weer thuiszorg te verlenen. Thuiszorg weigerde dit de eerste dagen. Zorgaanbieder stelt dat […]

Lees verder