Hieronder vindt u veelgestelde vragen en hun antwoorden over de werkwijze van de Geschillencommissie Zorg. Heeft u een vraag die hier niet bij staat, neem dan contact met ons op door hier te klikken. Wij helpen u graag verder.


Wat is een digitale zitting?

Naast een zitting op locatie, kunt u de zitting ook digitaal bijwonen. U kunt dan vanuit huis, via uw computer ...
Verder Lezen

Ik vul het formulier liever in op papier, kan dat?

Ja dat kan. De behandeling van uw klacht verloopt het snelst via ons digitale systeem. Dit heeft daarom ook onze ...
Verder Lezen

Wat betekent in depot storten voor een zorgaanbieder?

Als de cliënt de factuur waar de klacht over gaat, nog niet (helemaal) betaald heeft, vragen we de cliënt dit ...
Verder Lezen

Kan ik uitstel krijgen?

In onze brieven aan u stellen we termijnen. In de procedure kunt u één maal uitstel krijgen van een termijn ...
Verder Lezen

Wat gebeurt er met het klachtengeld en depotbedrag bij een schikking?

Komt u er nog uit met de zorgaanbieder (mogelijk) tijdens de behandeling van uw klacht (treft u een schikking), dat ...
Verder Lezen

Kan ik een regeling treffen over een depot (depotontheffing)?

We hebben u gevraagd om de openstaande factuur van de zorgaanbieder waar u klacht over gaat via een factuur aan ...
Verder Lezen

Wat is nakomingsgarantie?

De zorgaanbieder registreerde zich voor het behandelen van klachten door De Geschillencommissie. Dat betekent dat hij heeft afgesproken zich te ...
Verder Lezen

Wat is marginale toetsing?

Marginale toetsing is het voorleggen van een uitspraak van De Geschillencommissie door een van partijen aan de rechter. De rechter ...
Verder Lezen

Wat is de samenstelling van de Commissie?

De Commissie bestaat uit drie personen. De voorzitter, veelal een (oud)rechter die is gekozen door De Geschillencommissie. Eén van de ...
Verder Lezen

Wat is een voorbeslissing?

Soms moet de commissie eerst een beslissing nemen of zij een klacht wel mogen behandelen. De commissie neemt dan een ...
Verder Lezen
Ster

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten

De Geschillencommissie Zorg wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het
contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.