Hieronder vindt u veelgestelde vragen en hun antwoorden over de werkwijze van de Geschillencommissie Zorg. Heeft u een vraag die hier niet bij staat, neem dan contact met ons op door hier te klikken (deze link brengt u naar onze contact pagina). Wij helpen u graag verder.


Waar vindt de zitting plaats?

De Geschillencommissie Zorg heeft meerdere locaties waar een zitting kan plaatsvinden. De zittingen vinden plaats bij u in de regio ...

Mag ik iemand meenemen naar de zitting?

Ja, u mag iemand meenemen naar de zitting. Wilt u dat iemand u vervangt tijdens de zitting? Dan moet u ...

Ben ik verplicht om naar de zitting te komen?

Nee, u bent niet verplicht om naar een zitting te komen ...

Kan mijn zitting verplaatst worden?

Nee, als de zittingsdatum is gepland, kan dit niet meer veranderd worden. Ook het tijdstip van de zitting kan dan ...

Tot wanneer mag ik documenten aan het dossier toevoegen?

Tijdens de procedure krijgen partijen voldoende gelegenheid om stukken aan het dossier toe te voegen. Mochten wij echter binnen 5 ...

Hoe kan ik documenten toevoegen aan mijn dossier?

Als u een online zaak heeft aangemaakt, kunt u zelf documenten toevoegen. Dit kunt u doen door in te loggen ...

De schikking of uitspraak wordt niet nagekomen. Wat kan ik doen?

Houdt de andere partij zich niet aan de uitspraak of schikking? Neem dan eerst zelf contact op met de andere ...

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met de uitspraak?

U kunt niet in beroep gaan tegen een uitspraak van een van onze geschillencommissies. Herziening van een uitspraak is ook ...

Kan ik tegen een uitspraak in beroep gaan?

Nee, u kunt niet in hoger beroep gaan tegen de uitspraak. Het kan gebeuren dat er reken- of schrijffouten in ...

Wat moet ik doen als ik een klacht indien en ik heb de factuur van de zorgaanbieder nog niet betaald?

Het kan gebeuren dat u een klacht heeft over een zorgaanbieder over een openstaande factuur en dat u dit niet ...