Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1-10 van de 1843 uitspraken

(On)juiste bejegening door behandelaar bij diagnose en klacht

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (Non-conformiteit)    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 355752/401361

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over een cliënte die de zorgaanbieder verwijt dat een verkeerde diagnose is gesteld (borderline in plaats van ADHD) en de behandelaar niet naar haar luisterde en zich autoritair en onbeschoft ten opzichte van haar gedroeg. De behandeling werd abrupt geëindigd en de privacy van de cliënte werd […]

(On)terechte zorgmelding

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: deels gegrond   Referentiecode: 410433/439376

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een volgens cliënt onterecht gedane melding bij [naam organisatie] en de gang van zaken wat betreft de informatieverstrekking rondom die melding. Cliënt is mantelzorger van zijn echtgenote die de ziekte MS heeft. Twee wijkverpleegkundigen hebben mevrouw medegedeeld dat de zorgaanbieder een melding bij [naam organisatie]had gedaan. Cliënt […]

(On)zorgvuldig handelen ambulancepersoneel

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 249145/373807

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt dat hij onheus is bejegend door het ambulancepersoneel en onterecht is beschuldigd van agressief gedrag. De zorgaanbieder heeft gezegd dat het ambulancepersoneel het gedrag van de cliënt als agressief heeft ervaren. De lezingen van partijen over de gebeurtenis lopen uiteen. Daarom kan de commissie niet vaststellen wat […]

(On)zorgvuldig handelen bij armliftoperatie

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 223752/244251

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de vraag of de zorgaanbieder onzorgvuldig heeft gehandeld. De cliënte heeft namelijk op 14 november 2017 een armliftoperatie ondergaan in de kliniek. Omdat de cliënte ontevreden was over het resultaat, is op 16 oktober 2020 een hersteloperatie uitgevoerd. Die operatie heeft evenmin tot het voor de […]

(On)zorgvuldig handelen bij Comfortbeleid

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgplicht    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: deels gegrond   Referentiecode: 341763/435547

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over een tekortkoming in de nakoming van de zorgaanbieder. De klager is de echtgenoot van mevrouw, die inmiddels is overleden. De klager heeft een klacht ingediend die slechts gedeeltelijk gegrond is verklaard. De klager was het daar niet mee eens en handhaaft daarom zijn vier klachten over […]

(On)zorgvuldig handelen bij ingreep door tumor

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 236051/385782

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de vraag of de plastisch chirurg bij de uitvoering van de geneeskunstige behandelingsovereenkomst zijn zorgplicht heeft nageleefd. De cliënt had een klein vetknobbeltje op zijn borst. De cliënt verwijt de plastisch chirurg van de zorgaanbieder dat hij zonder medische indicatie te veel gezond weefsel heeft weggehaald […]

17-jarige dochter bekwaam een overeenkomst bij de kapper te sluiten aangezien dit in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is; onverwachte kapperskosten maken dit niet anders.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Haarverzorging    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 74582

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 februari 2013 tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het knippen en kleuren van het haar van de dochter van de consument tegen de daarvoor betaalde prijs van € 185,–. De consument heeft de klacht op 2 februari 2013 […]

Aan de zorgaanbieder kan worden verweten dat er nog steeds geen snelle, adequate en passende oplossing is gezocht voor de ontstane vertrouwensbreuk

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115915

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Stichting De Posten, gevestigd te Enschede (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (hierna te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]

Aanbieder geen invloed op ziekte of afwezigheid van medewerkers; behandeling kan doorgezet worden bij andere behandelaars

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: bejegening/ zorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 229228/249210

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt verwijt de zorgaanbieder dat hij telkens van behandelaar heeft moeten wisselen. In één jaar tijd heeft de cliënt zes verschillende behandelaars gezien waardoor hij steeds bezig was met het opbouwen van een vertrouwensband in plaats van met een verdieping van de behandeling. De cliënt verwijt de zorgaanbieder dat […]

Aanbieder niet zorgvuldig gehandeld; klacht gegrond verklaard

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 210992/221276

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster klaagt erover dat de zorgaanbieder de wekelijkse verstrekking aan haar van het werkrooster van zijn medewerkers eenzijdig en zonder overleg heeft beëindigd. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder in deze niet zorgvuldig heeft gehandeld en zij heeft de klacht van klaagster gegrond verklaard. De uitspraak Behandeling van […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.