Branches

Klachten. Niemand heeft er graag mee te maken. Toch loopt iedere zorgaanbieder het risico dat er een klacht tegen hem of haar wordt ingediend. Als brancheorganisatie kunt u zelf een commissie oprichten die deze klachten beoordeelt, maar u kunt het ook bij ons onderbrengen.

Voor geschillencommissies in de zorg bij De Geschillencommissie geldt dat deze zijn samengesteld en ingericht voor een sector samen met de koepelorganisaties en de betrokken patiënten/cliëntenorganisaties. Al onze geschillencommissies in de zorg voldoen aan de erkenningsregeling van VWS. Het betreffen landelijke commissies, waarbij gekozen kan worden voor regionale zittingslocaties met regionale bemensing.

Bekijk het branchesoverzicht om te zien met welke brancheorganisaties al zorgcommissies zijn opgericht.

Aansluiten als brancheorganisatie

De Geschillencommissie stelt in overleg met brancheorganisaties een reglement op voor een geschillencommissie. Daarnaast bouwen wij een website met informatie over de nieuwe geschillencommissie, over de procedure en de afhandeling. De Geschillencommissie biedt ook de faciliteiten om de registratie van aangesloten zorgaanbieders af te handelen, vragen over de procedure van cliënten en zorgaanbieders te beantwoorden, de financiële afwikkeling met de leden van branche te verzorgen en daarnaast uiteraard de geschilbehandeling.

Voor meer informatie over het aansluiten als branche, neemt u contact op met De Geschillencommissie Zorg, dan kunnen wij u informatie op maat geven.

Ster

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten

De Geschillencommissie Zorg wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het
contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.