Hieronder vindt u veelgestelde vragen en hun antwoorden over de werkwijze van de Geschillencommissie Zorg. Heeft u een vraag die hier niet bij staat, neem dan contact met ons op door hier te klikken (deze link brengt u naar onze contact pagina). Wij helpen u graag verder.
De Commissie bestaat uit drie personen. De voorzitter, veelal een (oud)rechter die is gekozen door De Geschillencommissie. Eén van de ...
Soms moet de commissie eerst een beslissing nemen of zij een klacht wel mogen behandelen. De commissie neemt dan een ...
Soms moet de Commissie eerst beslissen of zij de klacht wel kan behandelen. Bijvoorbeeld omdat de zorgaanbieder vindt dat de ...
Als u een klacht heeft ingediend, en u heeft de rekening van de zorgaanbieder waar uw klacht over gaat nog ...
Tijdens de procedure van het behandelen van de klacht is het altijd mogelijk om nog samen tot een oplossing te ...
Wij rekenen kosten voor het behandelen van uw klacht, dat noemen wij klachtengeld. U ontvangt hiervoor van ons op het ...
Als u vertegenwoordiger bent, verwerken wij persoonsgegevens van u. Uiteraard gaan wij netjes met uw gegevens om. Hoe wij dat ...
Uw privacy is onze zorg. Wij gaan dan ook netjes met uw gegevens om. Wilt u weten hoe wij met ...
Het kan soms voorkomen dat een cliënt vindt dat een voorzitter of commissielid moet worden vervangen, bijvoorbeeld omdat een cliënt ...
De Geschillencommissie bestaat uit drie leden: een voorzitter aangezocht door de Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken (SGC) een lid voorgedragen door ...