Hieronder vindt u veelgestelde vragen en hun antwoorden over de werkwijze van de Geschillencommissie Zorg. Heeft u een vraag die hier niet bij staat, neem dan contact met ons op door hier te klikken (deze link brengt u naar onze contact pagina). Wij helpen u graag verder.


Heb ik een advocaat nodig?

De procedure bij De Geschillencommissie is heel eenvoudig. U kunt alles zelf doen. Hulp van een advocaat of rechtsbijstand is ...

Moet ik altijd eerst schriftelijk klagen bij de zorgaanbieder voor ik een geschil kan indienen?

In principe wel, maar er zijn uitzonderingen. Als de omstandigheden zo zijn, dat het niet redelijk is om te verwachten, ...

Hoe kan ik mij laten vertegenwoordigen door iemand anders?

U kunt kiezen wie de contactpersoon is tijdens de procedure. Dient u zelf de klacht in, dan kunt u op ...

De andere partij wil de zaak alsnog samen oplossen en doet u een voorstel. Is het verstandig dit voorstel te accepteren?

Tijdens het traject kunnen u en de zorgaanbieder de klacht alsnog samen oplossen. Accepteert u het voorstel, meld dit dan ...