Verpleging Verzorging en Geboortezorg

Verpleging Verzorging en Geboortezorg

Deze commissie behandelt klachten van cliënten tegen een verpleeghuis, een verzorgingshuis en zorgaanbieders van geboortezorg die zijn aangesloten bij Actiz of BO Geboortezorg.

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • De zorg die u gekregen heeft van een verpleeghuis, een verzorgingshuis of thuiszorg
  • Onvoldoende aandacht voor borstvoeding door de kraamverzorgende
  • De manier waarop de zorgaanbieder met u omging
  • Onjuiste diagnose en behandelplan
  • Geen goede zorg na de behandeling
  • Onjuiste of onvolledige informatie
  • Beschadigde of zoekgeraakte eigendommen door het verblijf in de instelling

Bekijk welke klachten de commissie wel en niet kan behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Meer informatie

Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure Geschillencommissie Zorg

Download de brochure Geschillencommissie Zorg

Klager heeft ondanks doorverwijzing naar andere organisatie klacht toch op tijd ingediend
Waar gaat de uitspraak over De klager heeft een klacht over het handelen van één van de medewerkers – die[...]
Zorgaanbieder heeft klachten erkend en vergoeding betaald, extra vergoeding is niet mogelijk
Waar gaat de uitspraak over Op een gesloten afdeling voor demente personen vindt een ongeval met een tillift plaats, waardoor[...]
Verwijderen en opnieuw aanbrengen van tilband bij tillift is niet langer verantwoord
Waar gaat de uitspraak over De cliënte wordt door medewerkers van de zorgaanbieder met behulp van een tillift en een[...]
Ster

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten

De Geschillencommissie Zorg wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het
contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.