Verpleging Verzorging en Geboortezorg

Verpleging Verzorging en Geboortezorg

Deze commissie behandelt klachten van cliënten tegen een verpleeghuis, een verzorgingshuis en zorgaanbieders van geboortezorg die zijn aangesloten bij Actiz of BO Geboortezorg.

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • De zorg die u gekregen heeft van een verpleeghuis, een verzorgingshuis of thuiszorg
  • Onvoldoende aandacht voor borstvoeding door de kraamverzorgende
  • De manier waarop de zorgaanbieder met u omging
  • Onjuiste diagnose en behandelplan
  • Geen goede zorg na de behandeling
  • Onjuiste of onvolledige informatie
  • Beschadigde of zoekgeraakte eigendommen door het verblijf in de instelling

Bekijk welke klachten de commissie wel en niet kan behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Meer informatie

Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure Geschillencommissie Zorg

Download de brochure Geschillencommissie Zorg

Onvoldoende kwaliteit van zorg geleverd aan sterfbed van patiënt
Waar gaat de uitspraak over Zorgaanbieder heeft erkend tekort zijn geschoten in de uitvoering van de geleverde zorg en heeft[...]
Commissie kan klacht over verrekening maaltijden met eigen bijdrage CAK niet behandelen
Waar gaat de uitspraak over De cliënte neemt niet langer maaltijden van de zorgaanbieder af. De cliënte wil dat de[...]
Klacht niet eerst aan zorgaanbieder voorgelegd
Waar gaat de uitspraak over Cliënt heeft zijn klacht niet eerst aan de zorgaanbieder voorgelegd. Cliënt is niet-ontvankelijk in zijn[...]