Uiterlijke verzorging

Uiterlijke Verzorging

De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging behandelt klachten van cliënten over een (medische) behandeling van een kapper, schoonheidsspecialist of pedicure die aangesloten is bij de Anko, ANBOS of ProVoet.

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • Een slecht uitgevallen kappersbezoek
  • Optreden van lichamelijk letsel na behandeling door een schoonheidsspecialist
  • Gegeven advies door kapper, schoonheidsspecialist of pedicure
  • Uitvoering van cosmetische ingrepen, zoals injecties met fillers of laserbehandelingen
  • Uitvoering van (medische) pedicurebehandelingen
  • Onvoldoende informatie over de ingreep
  • Onjuiste informatie over te verwachten resultaten

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Uiterlijke Verzorging. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Meer informatie

Brochure Uiterlijke Verzorging

Download de brochure Uiterlijke Verzorging

Ondernemer heeft consument fout geadviseerd omtrent haarwerk
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft zich met een kale plek op het hoofd gericht tot de ondernemer.[...]
Blonderen met balayage techniek voldoet niet aan de verwachting consument
Waar gaat de uitspraak over De consument wil in twee sessies haar haren laten kleuren. De eerste sessie verloopt succesvol,[...]
Afgeleverd haarwerk voldoet niet aan verwachtingen, maar consument heeft niet tijdig geklaagd
Waar gaat de uitspraak over De ondernemer levert naar wens een op maat gemaakt haarwerk. Echter, zij ontvangt ruim zes[...]
Ster

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten

De Geschillencommissie Zorg wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het
contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.