Uiterlijke verzorging

Uiterlijke Verzorging

De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging behandelt klachten van cliënten over een (medische) behandeling van een kapper, schoonheidsspecialist of pedicure die aangesloten is bij de Anko, ANBOS of ProVoet.

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • Een slecht uitgevallen kappersbezoek
  • Optreden van lichamelijk letsel na behandeling door een schoonheidsspecialist
  • Gegeven advies door kapper, schoonheidsspecialist of pedicure
  • Uitvoering van cosmetische ingrepen, zoals injecties met fillers of laserbehandelingen
  • Uitvoering van (medische) pedicurebehandelingen
  • Onvoldoende informatie over de ingreep
  • Onjuiste informatie over te verwachten resultaten

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2017 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2017 van de commissie Publieke Gezondheid.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Meer informatie

Brochure Uiterlijke Verzorging

Download de brochure Uiterlijke Verzorging

ondernemer had de behandeling aan de handnagels
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich[...]
dat de ondernemer het gebruikte haarstuk heeft weggegooid, komt de commissie niet bij gebrek aan onderbouwing, niet vreemd voor
Onderwerp van het geschil Het geschil ziet op het wegraken van een door de consument bij de ondernemer in maart[...]
de knipbehandeing van het haar is niet goed gegaan, maar consument heeft de ondernemer niet de gelegenheid gegeven om het te herstellen.
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 februari 2018 door de ondernemer uitgevoerde behandeling aan[...]