Uiterlijke verzorging

Uiterlijke Verzorging

De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging behandelt klachten van cliënten over een (medische) behandeling van een kapper, schoonheidsspecialist of pedicure die aangesloten is bij de Anko, ANBOS of ProVoet.

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • Een slecht uitgevallen kappersbezoek
  • Optreden van lichamelijk letsel na behandeling door een schoonheidsspecialist
  • Gegeven advies door kapper, schoonheidsspecialist of pedicure
  • Uitvoering van (medische) pedicurebehandelingen
  • Onvoldoende informatie over de ingreep
  • Onjuiste informatie over te verwachten resultaten

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen. (via deze link komt u uit bij een pagina waar u meer verteld word over wat de commissie wel en niet kan behandelen)

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Uiterlijke Verzorging (deze link brengt je naar het jaarverslag van 202 van de commissie Uiterlijke Verzorging). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld. (deze link brengt je naar de pagina waar je alles leest over het klachtengeld)

Meer informatie

  • Procedure (deze link leidt naar de pagina waar u alles leest over onze procedure) van De Geschillencommissie
  • Brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging?' (deze link leidt naar de brochure)
  • Reglement (deze link brengt je naar het reglement) van de Geschillencommissie Uiterlijke verzorging
  • Aangesloten brancheorganisaties:
    ANBOS (deze link brengt je naar de website van ANBOS)
    ProVoet (deze link brengt je naar de website van ProVoet)
    Anko (deze link brengt je naar de website van Anko)

Brochure Uiterlijke Verzorging

Download de brochure Uiterlijke Verzorging

Geschil over plaatsing van hairextensions en online reputatieschade
Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging heeft geoordeeld dat de klacht van een consument over ondeugdelijk geplaatste[...]
Geschil over mogelijk ontbrekende hair extensions na luxe behandeling
Waar gaat de uitspraak over? Een consument diende een klacht in bij de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging, waarin zij stelde dat[...]
Ondernemer aansprakelijk voor littekenvorming na behandeling
Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging boog zich over een klacht van een consument die na een[...]