Ambulancezorg

Ambulancezorg

De Geschillencommissie Ambulancezorg behandelt klachten van cliënten tegen ambulanceorganisaties die zijn aangesloten bij de vereniging Ambulancezorg Nederland (AZN).

Klachten kunnen gaan over:

  • De kwaliteit van de verleende zorg door ambulancepersoneel
  • Onjuiste of onvolledige informatievoorziening
  • De manier waarop de zorgverleners met u zijn omgegaan
  • Beschadiging of vermissing van eigendommen

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen. (via deze link komt u uit bij een pagina waar u meer verteld word over wat de commissie wel en niet kan behandelen)

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Ambulancezorg (deze link leidt naar de pagina waar u het jaarverslag kunt vinden van de commissie Ambulancezorg). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld. (Via deze link komt u uit op de pagina waar u alles leest over het klachtengeld)

Meer informatie

  • Procedure (via deze link komt u uit op de pagina waar u alles leest over ons process) van De Geschillencommissie
  • Reglement (via deze link komt u uit op de pagina waar u het reglement kan vinden van de Ambulancezorg) van de Geschillencommissie Ambulancezorg
  • Aangesloten brancheorganisatie:
    Vereniging Ambulancezorg Nederland (AZN) (via deze link komt u uit op de website van Vereniging Ambulancezorg Nederland)
Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure voor de commissies in de Zorg

Ambulancepersoneel heeft zorgvuldig gehandeld door cliënt ter plaatste te onderzoeken en door te verwijzen naar huisartsenpost
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt was als bijrijder betrokken bij een ongeluk met de auto. De cliënt werd[...]
Landelijk Protocol niet volledig gevolgd na val scooter, zorgaanbieder is tekortgeschoten
Waar gaat de uitspraak over? Cliënt is op een zaterdagnacht met een snorscooter gevallen. De cliënt is in de ambulance[...]
Ambulanceverpleegkundige hield onvoldoende rekening met wens ziekenhuis cliënt
Waar gaat de uitspraak over? Klaagster klaagt erover dat de ambulance de cliënt naar het Haga Medisch Centrum heeft gebracht[...]