Ambulancezorg

Ambulancezorg

De Geschillencommissie Ambulancezorg behandelt klachten van cliënten tegen ambulanceorganisaties die zijn aangesloten bij de vereniging Ambulancezorg Nederland (AZN).

Klachten kunnen gaan over:

  • De kwaliteit van de verleende zorg door ambulancepersoneel
  • Onjuiste of onvolledige informatievoorziening
  • De manier waarop de zorgverleners met u zijn omgegaan
  • Beschadiging of vermissing van eigendommen

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Ambulancezorg. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Meer informatie

Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure voor de commissies in de Zorg

Ambulancepersoneel had cliënte moeten ondersteunen bij lopen van woning naar ambulance
Waar gaat de uitspraak over De cliënte moest met de ambulance naar het ziekenhuis en werd bij het lopen van[...]
Ambulancemedewerkers hebben agressieve cliënt zorgvuldig behandeld
Waar gaat de uitspraak over De cliënt is op een kermis onwel geworden en door de ambulancemedewerkers onterecht bestempeld als[...]
Ambulancemedewerkers hadden cliënt toch naar ziekenhuis moeten vervoeren na ernstig motorongeluk
Waar gaat de uitspraak over Na een ongeluk is de cliënt onderzocht door ambulancemedewerkers die constateerden dat hij alleen een[...]