gegrond

Schadevergoeding na onderooglidcorrectie

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt verwijt de zorgaanbieder dat een onderooglidcorrectie op onjuiste wijze en niet conform afspraak is uitgevoerd, waarna hij een hersteloperatie heeft moeten ondergaan. De zorgaanbieder ging ervanuit dat een schikking was bereikt, omdat de kosten van de ooglidcorrectie en de kosten van de hersteloperatie aan de cliënt zijn vergoed. Naar […]

Lees verder

Behandeling niet met veiligheidsmaatregelen ten aanzien van coronapandemie uitgevoerd

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de wijze waarop de zorgaanbieder de zorgovereenkomst met de cliënte heeft uitgevoerd, meer specifiek ten aanzien van de coronamaatregelen. De cliënte weigert de rekening voor de behandeling te betalen. Volgens de zorgaanbieder is geprobeerd om na de behandeling met de cliënte in contact te komen, maar is dit […]

Lees verder

Geen zwaarwegende reden voor beëindigen zorgrelatie

Waar gaat de uitspraak over? Het zoontje van de cliënt heeft een verstandelijke beperking en ontvangt daarom zorg bij de zorgaanbieder. De zorgaanbieder heeft (voor de cliënt onverwachts) aangegeven dat haar zoontje niet meer welkom is bij de zorgaanbieder vanwege agressief gedrag. Volgens de zorgaanbieder is constant afstemming gezocht met de cliënt en het wijkteam, […]

Lees verder

Fouten in declaratie zorguren

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de cliënt zijn er na een intakegesprek onterecht allerlei kosten gedeclareerd, waardoor de cliënt zijn volledig eigen risico moest betalen. Nadat de cliënt om opheldering had gevraagd, ontving hij een gecorrigeerde nota. Volgens de cliënt is sprake van frauduleus handelen. De zorgaanbieder heeft geconstateerd dat inderdaad fouten zijn gemaakt […]

Lees verder

Gezien complexe situatie cliënt was behandeling door basisarts niet voldoende

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt dat de zorgaanbieder een verkeerde diagnose bij hem heeft gesteld en verkeerde medicatie heeft voorgeschreven. Volgens de zorgaanbieder was de cliënt moeilijk in te stellen op een optimale combinatie van medicatie. Naar het oordeel van de commissie is de behandeling uitgevoerd door een basisarts, maar had gezien […]

Lees verder

Communicatie en kwaliteit van zorg ondermaats

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster verwijt de zorgaanbieder verwaarlozing, onvoldoende en falende zorg en inadequaat medisch handelen met betrekking tot de zorgverlening aan cliënt, waardoor de cliënt schade heeft opgelopen. De zorgaanbieder stelt zich ten volste ingespannen te hebben om de cliënt de best mogelijke zorg te verlenen. Naar het oordeel van de commissie […]

Lees verder

Zorgaanbieder had nazorg moeten bieden na beëindiging behandelovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over de behandeling door de zorgaanbieder: hij voelde zich niet serieus genomen, er was sprake van vooroordelen en discriminatie, de behandeling is plotseling beëindigd en zijn gegevens zijn zonder toestemming gedeeld met de apotheek en de huisarts. De cliënt is behandeld door meerdere behandelaren, waarbij alle aspecten […]

Lees verder

Onvoldoende communicatie door zorgaanbieder en onzorgvuldige opzegging behandelovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over gebrekkige communicatie tussen twee bedrijfsonderdelen van de zorgaanbieder en de wijze waarop de behandelovereenkomst door de zorgaanbieder is opgezegd. De zorgaanbieder erkent dat sprake is geweest van gebrekkige communicatie tussen de afdeling betrokken bij het wonen en de afdeling betrokken bij de behandeling van de cliënt, […]

Lees verder