ongegrond

Financiële verantwoordelijkheid voor jeugdhulp blijft terugwerken tot 1 januari 2022 bij late overdracht

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil zijn casussen niet tijdig overgedragen naar de juiste gemeente. Centraal staat de vraag vanaf wanneer gemeenten in deze situatie de financiële verantwoordelijkheid voor een jeugdige op zich moeten nemen: de datum van overdracht van de jeugdige of de datum van de ingang van het nieuwe woonplaatsbeginsel? De […]

Lees verder

Verblijf bij stiefgrootouders geldt als ‘jeugdhulp met verblijf’: gemeente blijft financieel verantwoordelijk

Waar gaat de uitspraak over? Bij de commissie ligt de vraag voor of het verblijf van de jeugdige bij stiefopa en oma is aan te merken als verblijf in de zin van artikel 1.1 Jeugdwet. Naar het oordeel van de commissie is dit het geval, omdat het verblijf is geformaliseerd door de kinderrechter. De klacht […]

Lees verder

Klacht over onvoldoende zorg en (voorgenomen) beëindiging van verblijf in beveiligde GGZ-instelling

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt verblijft bij de zorgaanbieder in het kader van Beveiligd wonen vanwege ernstige gedragsproblematiek. De klacht gaat over twee onderwerpen. In de eerste plaats vindt de cliënt dat de zorgaanbieder hem al langere tijd geen goede zorg verleent. Het gaat daardoor niet goed met de cliënt, ook niet op […]

Lees verder

Conflict over ambulanceonderzoek na epileptische aanval

Waar gaat de uitspraak over? Een klager diende een klacht in tegen een ambulancezorgaanbieder vanwege onvrede over de manier waarop zijn kind werd onderzocht na een epileptische aanval. De huisarts had een ambulance ingeschakeld, maar bij aankomst weigerde de ambulanceverpleegkundige om het kind in de ambulance te onderzoeken, zoals de ouder had verzocht. Dit leidde […]

Lees verder

Cliënt stelt zorgaanbieder aansprakelijk voor complicaties na heupoperatie

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft de zorgaanbieder aansprakelijk gesteld voor blijvende klachten na een heupoperatie op 26 januari 2022. Na de ingreep ontwikkelde hij een voetheffersparese, wat leidde tot pijn, gevoelloosheid en bewegingsbeperkingen. Hij meent dat de complicatie voorkomen had kunnen worden en dat de nazorg tekortschietend was, vooral door een late […]

Lees verder

Geschil over jarenlange gynaecologische behandeling ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft geklaagd over een jarenlang behandelingstraject voor gynaecologische klachten, waarbij volgens haar diverse verkeerde diagnoses zijn gesteld en behandelingen niet effectief waren. Ze stelde dat door het niet goed luisteren naar haar klachten onnodige operaties zijn uitgevoerd en haar pijnklachten niet verdwenen. De zorgaanbieder heeft gesteld dat de […]

Lees verder

Klacht over zorgverlening en communicatie ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil tussen de ouders van de cliënt en de zorgaanbieder draait het om de kwaliteit van zorg en de communicatie. De cliënt, die lijdt aan een ernstig epilepsiesyndroom met een verstandelijke beperking, woonde vier jaar bij de zorgaanbieder. De problemen ontstonden toen het eetprotocol niet meer werd gevolgd, […]

Lees verder

Klacht over kwaliteit brillenglazen en montuur bij opticien

Waar gaat de uitspraak over? Een consument diende een klacht in tegen een opticien wegens ondeugdelijke brillenglazen en een te fragiel montuur. De consument had in de afgelopen jaren voor ongeveer €8.000 aan brillen gekocht, maar was ontevreden over de kwaliteit en de advisering. De ondernemer stelde dat de geleverde glazen correct waren geslepen en […]

Lees verder
  • 4 december 2024
  • Optiek

Wijziging opvanglocatie oudere kinderen niet in strijd met overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de verplichte wijziging van de opvanglocatie voor oudere kinderen, waardoor haar kinderen op verschillende locaties worden opgevangen. De ondernemer heeft hiervoor goedkeuring van de oudercommissies gekregen en ouders konden vrijwillig overstappen. De consument koos ervoor haar oudste zoon op de oorspronkelijke locatie te houden, maar vreest […]

Lees verder

Klacht over neuscorrectie ongegrond verklaard door Geschillencommissie

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënte diende een klacht in tegen Janssen Oisterwijk Kliniek B.V. wegens een mislukte neuscorrectie die zij in 2014 had ondergaan. Jaren later zakte haar neusbrug in en ging het puntje van haar neus omhoog staan, waarna zij elders een nieuwe correctie liet uitvoeren. De Geschillencommissie oordeelde dat de oorspronkelijke […]

Lees verder