ongegrond

Geen bewijs voor schade door osteopathiebehandeling

Waar gaat de klacht over? De cliënt diende een klacht in tegen een osteopaat vanwege verergerde pijnklachten na een behandeling. Volgens de cliënt had de osteopaat onzorgvuldig gehandeld en haar afgeraden een medische injectie te nemen, wat haar herstel negatief beïnvloedde. De zorgaanbieder stelde daarentegen dat de behandeling volgens de professionele standaard was uitgevoerd en […]

Lees verder

GGZ-instelling handelde volgens de norm: klacht over diagnose afgewezen

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt stelt dat zijn psychiater en een andere behandelaar tijdens de behandeling in slaap vielen, waardoor volgens hem onjuiste conclusies zijn getrokken. Ook beweert hij dat onjuiste informatie in zijn medisch dossier is opgenomen en dat zijn lichamelijke klachten en arbeidsongeschiktheid onterecht in twijfel werden getrokken. De zorgaanbieder betwist […]

Lees verder

Klacht over in rekening gebrachte behandelminuten die volgens cliënt enkel zagen op klachtbehandeling

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft een cliënt die bezwaar maakte tegen facturering van door de zorgaanbieder gemaakte contactminuten. De cliënt vond dat deze minuten enkel betrekking hadden op de klachtenprocedure en niet op de behandeling. De zorgaanbieder voerde aan dat in de bewuste periode ook inhoudelijke behandelonderwerpen (zoals verwijzing, overbruggingszorg en nieuw […]

Lees verder

Klacht over medisch handelen en communicatie ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De klaagster diende een klacht in tegen de zorgaanbieder over het medisch handelen bij de behandeling van haar overleden echtgenoot en de communicatie rondom zijn overlijden. Ze stelde dat de zorgaanbieder onvoldoende kennis had van het medisch dossier en ten onrechte geen tocilizumab heeft toegediend, wat mogelijk een gunstig effect […]

Lees verder

Klacht over complicatie bij galblaasverwijdering en nazorg

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt onderging op 20 december 2022 een galblaasverwijdering bij de zorgaanbieder. Aanvankelijk leek de ingreep succesvol, maar eenmaal thuis kreeg de cliënt ondraaglijke pijn. De chirurg adviseerde extra pijnstilling, maar de klachten bleven aanhouden. Omdat de chirurg niet bereikbaar was, werd de cliënt met een ambulance naar het Ikazia […]

Lees verder

Klacht over vermeende onzorgvuldigheid bij navelbreukoperatie

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt onderging een navelbreukoperatie bij het Spaarne Gasthuis, waarbij een matje werd geplaatst. Na de ingreep ervoer hij aanhoudende pijn, terwijl hem werd verteld dat dit na zes weken zou verdwijnen. Een radiologisch onderzoek wees uit dat het matje was verschoven, vermoedelijk door onvoldoende hechtingen. De zorgaanbieder erkende dat […]

Lees verder

Geschil over vermeende medische fout bij tumoroperatie

Waar gaat de uitspraak over? Een patiënte onderging in 2018 een operatie in het ziekenhuis voor diagnostisch onderzoek naar tumoren in haar borstkas. Na de ingreep kreeg ze zenuwpijn in haar rechterarm en het syndroom van Horner, waardoor ze haar werk als fotograaf niet meer kon uitoefenen. Ze verwijt het ziekenhuis onzorgvuldig handelen, wijziging van […]

Lees verder

Geschil over complicaties na navelbreukoperatie

Waar gaat de uitspraak over? Een patiënt onderging in maart 2022 een navelbreukoperatie in het IJsselland Ziekenhuis, maar bleef langdurig pijnklachten houden. Ondanks meerdere bezoeken aan het ziekenhuis werden zijn klachten aanvankelijk afgedaan als littekenweefsel. In april 2024 ontdekte de patiënt zelf een stukje hechtdraad dat uit zijn navel stak. Hierop werden drie hechtingen verwijderd, […]

Lees verder