gegrond

Zorgaanbieder heeft verantwoordelijkheid om overdracht cliënte naar behoren te laten verlopen

Waar gaat de uitspraak over? Klager verwijt zorgaanbieder onder meer dat er niets is vermeld in de overdracht van cliënte over haar wonden en pijnen. Zorgaanbieder stelt dat klager de regie ten aanzien van de verhuizing van cliënte op zich heeft genomen. Zorgaanbieder heeft de regie over het eigen beleid uit het oog verloren en […]

Lees verder

Zorgaanbieder had overleg moeten voeren met gemachtigde klagers over behandeling cliënte

Waar gaat de uitspraak over? Klagers verwijten zorgaanbieder niet geïnformeerd te zijn over het beleid van zorgaanbieder met betrekking tot het eten en drinken van de cliënte en dat zonder overleg met klagers, die gemachtigd waren door cliënte, is besloten geen sondevoeding te geven aan cliënte. Ook is toegang tot cliënte in eerste instantie geweigerd. […]

Lees verder

Leefgeld Volledig Pakket Thuis (VKT) moet voldoen aan richtlijnen NIBUD

Waar gaat de uitspraak over De cliënt woont bij de zorgaanbieder. Hij heeft recht op maaltijden en tussendoortjes. De cliënt stelt dat de zorgaanbieder niet (voldoende) voldoet aan de verplichting om tussendoortjes te verzorgen. Daarnaast krijgt hij te weinig leefgeld per maand. De cliënt vraagt schadevergoeding. De zorgaanbieder beroept zich op niet-ontvankelijkheid. De zorgaanbieder geeft […]

Lees verder

Zorgaanbieder weigert medische keuring cliënt in het kader van aanvraag individuele studietoeslag bij gemeente

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt een aanvraag individuele studietoeslag (IST) ingediend bij de gemeente. In het kader daarvan zou de cliënt een medische keuring krijgen bij de zorgaanbieder. De cliënt geeft aan dat de zorgaanbieder de keuring heeft laten vervallen. De zorgaanbieder stelt dat het de zorgaanbieder vrij staat om een opdracht terug […]

Lees verder

Ambulancepersoneel heeft onjuist gehandeld

Waar gaat de uitspraak over Klaagster klaagt erover dat zij en haar moeder (de cliënte) niet serieus zijn genomen door het ambulancepersoneel. Het ambulancepersoneel heeft niet met spoed gehandeld, terwijl de situatie hier wel naar noopte. De zorgaanbieder erkent dat het ambulancepersoneel niet juist heeft gehandeld in deze situatie. De medewerkers heeft de situatie niet […]

Lees verder

Onzorgvuldig handelen ziekenhuis bij herstellen buikwond. Toekennen schadevergoeding.

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de cliënt is niet adequaat gereageerd op complicaties van een darmoperatie. Volgens het ziekenhuis is de juiste zorg betracht en is er tijdens de opname alles aan gedaan het genezingsproces vlot te laten verlopen. De uitspraak in het geschil tussen [Naam], wonende te [woonplaats] en Maastricht Universitair Medisch Centrum+, […]

Lees verder

Schade na laserontharing

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een behandeling voor laserontharing ondergaan bij de ondernemer en stelt naar aanleiding hiervan flinke schade aan de huid te hebben opgelopen. Volgens de ondernemer kan de schade niet het gevolg zijn van de laserontharing, want dan had de schade zich korter na de behandeling moeten voordoen. Uit […]

Lees verder

Fouten in medicatiebeleid en communicatie

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt, vader van klaagster, is na een korte opname bij de zorgaanbieder overleden. Volgens de klaagster was de (diabetes)zorg van de zorgaanbieder ontoereikend. Ook klaagt de klaagster over de communicatie en het feit dat zij geen afschrift krijgt van het medisch dossier van de cliënt. De zorgaanbieder heeft erkend […]

Lees verder

Wenkbrauwtatoeage niet naar tevredenheid

Waar gaat de uitspraak over? De consument is niet tevreden met het eindresultaat van eem wenkbrauwtatoeage. De wenkbrauwen van de consument zien er onnatuurlijk uit, ondanks de pogingen van de ondernemer om de wenkbrauwen te herstellen. De ondernemer heeft geprobeerd aan de wensen van de consument tegemoet te komen, maar de consument bleek niet tevreden. […]

Lees verder