Publieke Gezondheid

Publieke Gezondheid

De Geschillencommissie Publieke Gezondheid behandelt klachten van cliënten tegen zorgaanbieders die zijn aangesloten bij GGD GHOR Nederland.

Soort klachten

De Geschillencommissie Publieke Gezondheid kan klachten behandelen over de GGD als zorgaanbieder. Dit kan gaan over:

  • Jeugdgezondheidszorg
  • Rijksvaccinatieprogramma
  • Infectieziektenbestrijding incl. tbc- en soa-bestrijding
  • Psychosociale hulp bij rampen
  • Publieke gezondheidszorg asielzoekers
  • Reizigersadvisering en –vaccinaties
  • Arrestantenzorg en forensisch medisch onderzoek
  • Ambulancehulpverlening

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Publieke Gezondheid. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Meer informatie

Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure Geschillencommissie Zorg

Download de brochure Geschillencommissie Zorg

Klacht over weigering om cliënt te keuren kan niet behandeld worden
Waar gaat de uitspraak over De zorgaanbieder heeft geweigerd te voldoen aan het verzoek van 1) de gemeente Heerlen om[...]
Geen onzorgvuldig handelen door klachtenfunctionaris gedurende klachtenprocedure
Waar gaat de uitspraak over Cliënt heeft geen belang meer bij een beoordeling van zijn klacht over de keuring door[...]
Ster

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten

De Geschillencommissie Zorg wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het
contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.