Publieke Gezondheid

Publieke Gezondheid

De Geschillencommissie Publieke Gezondheid behandelt klachten van cliënten tegen zorgaanbieders die zijn aangesloten bij GGD GHOR Nederland.

Soort klachten

De Geschillencommissie Publieke Gezondheid kan klachten behandelen over de GGD als zorgaanbieder. Dit kan gaan over:

  • Jeugdgezondheidszorg
  • Rijksvaccinatieprogramma
  • Infectieziektenbestrijding incl. tbc- en soa-bestrijding
  • Psychosociale hulp bij rampen
  • Publieke gezondheidszorg asielzoekers
  • Reizigersadvisering en –vaccinaties
  • Arrestantenzorg en forensisch medisch onderzoek
  • Ambulancehulpverlening

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen. (via deze link komt u uit bij een pagina waar u meer verteld word over wat de commissie wel en niet kan behandelen)

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Publieke Gezondheid (deze link brengt u naar het jaarverslag van de commissie Publieke Gezondheid). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link brengt u naar de pagina waar u alles leest over het klachtengeld).

Meer informatie

  • Procedure (deze link brengt u naar de pagina waar u alles leest over onze procedure) van De Geschillencommissie
  • Reglement (deze link brengt u naar het reglement) van de Geschillencommissie Publieke Gezondheid
  • Aangesloten brancheorganisatie:
    GGD GHOR Nederland (deze link leidt naar de website van GGD GHOR)
Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure voor de commissies in de Zorg

Gehandicaptenparkeervergunning was al verleend; klacht ten dele gegrond verklaard
Waar gaat de uitspraak over? De klacht betreft een weigering van een parkeervergunning voor gehandicapten. Na de klachtenprocedure is de[...]
Zorgaanbieder onvoldoende zorgvuldig gehandeld bij voeren gesprek met cliënt; klacht ten dele gegrond verklaard
Waar gaat de uitspraak over? Na afloop van een bezoek aan het consultatiebureau heeft de jeugdarts haar zorgen over de[...]
Cliënt ontvankelijk in klacht, nu eerdere klachten waren gericht tegen verpleegkundige en niet tegen de zorgaanbieder
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft een woning toegewezen gekregen. Echter, na enige tijd ervoer de cliënt ernstige[...]