Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 581-590 van de 2007 uitspraken

Defensiebelang weegt zwaarder dan individuele wens om medische gegevens te verwijderen

Commissie: Defensie Geneeskundige Zorg    Categorie: Medisch dossier    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 107045/132318

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft aan de Verantwoordelijk Militair Arts (VMA) gevraagd om delen van zijn medisch dossier te vernietigen. De VMA heeft dit verzoek afgewezen. De cliënt vindt dit vervelend omdat nu onjuiste gegevens bij zijn commandant terecht kunnen komen. De zorgaanbieder stelt dat de VMA steeds in staat moet zijn […]

Definitieve diagnose kon niet worden gesteld, omdat cliënte hieraan niet wilde meewerken

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: bejegeningzorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 246988 /409548

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart de klachten van cliënte met betrekking tot diagnosestelling, behandeling, gevolgde procedures en informatie aan de huisarts wegens onvoldoende onderbouwing ongegrond. De uitspraak In het geschil tussen [naam], wonende te [plaats] (hierna te noemen: de cliënt) en Parnassia Groep BV, gevestigd te ‘s-Gravenhage (hierna te noemen: de zorgaanbieder). […]

Dermatoloog heeft zorgvuldig gehandeld; juiste diagnose was nog niet te stellen tijdens consult

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 54515/60878

Waar gaat de uitspraak over De cliënt ging naar de dermatoloog vanwege een plek op zijn rug. De dermatoloog gaf een eczeem diagnose en schreef een zalf voor die de cliënt al van de huisarts had gekregen. Tijdens een second opinion bij een andere arts kwam de diagnose netelroos, dit werd met een prednisonkuur verholpen. […]

Deskundigenonderzoek gelast in orthodontiegeschil

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Tussen Advies   Uitkomst: deskundigenonderzoek nodig   Referentiecode: 228605/408097

Waar gaat de uitspraak over? De moeder van de cliënte heeft een klacht ingediend tegen een zelfstandige kliniek over een orthodontische behandeling die niet het verwachte resultaat opleverde. De orthodontist van de kliniek plaatste een beugel, maar na de behandeling stonden de tanden van de cliënte scheef en verkeerd gepositioneerd. Een externe deskundige beoordeelde het […]

Diagnose amyloïdose is zeldzaam, commissie kan niet concluderen dat diagnostisch traject onjuist is uitgevoerd

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 4953/10689

Waar gaat de uitspraak over De klager heeft verschillende klachten over de zorgaanbieder. Zijn echtgenote is in het ziekenhuis van de zorgaanbieder opgenomen voor een open-hart-operatie. Na de operatie is vastgesteld dat de echtgenote de aandoening amyloïdose had. Enkele weken later is de echtgenote overleden. De belangrijkste klacht ziet op het niet op tijd vaststellen […]

Diagnose Behandel Combinaties voor één behandeling op twee verschillende data aangemaakt

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Kosten    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 31505/33956

Waar gaat de uitspraak over Eind 2019 heeft de zorgaanbieder een Diagnose Behandel Combinatie (DBC) aangemaakt, waarna zij dit ook begin 2020 heeft gedaan. Deze twee DBC’s zijn in één operatie uitgevoerd. Door het op verschillende data invoeren van de DBC’s (gelegen in verschillende jaren) moet de klager twee keer zijn eigen risico vergoeden. Hij […]

Diagnose frozen shoulder is juist gesteld, behandeling is zorgvuldig uitgevoerd

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 45035/52287

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt over de behandeling bij de zorgaanbieder door de orthopedische chirurg. Volgens de cliënt is hij bejegend en is er een verkeerde diagnose gesteld. Naar aanleiding van de diagnose heeft de cliënt meerdere injecties gehad, maar dit heeft volgens de cliënt niet geholpen aangezien de pijn bleef bestaan. […]

Diagnose persoonlijkheidsproblematiek zorgvuldig gesteld door zorgaanbieder

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 55568/60269

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënte zijn er meerdere dingen fout gegaan in haar behandeling. Zo was, volgens haar, het gedrag van de behandelaar onprettig, is er een verkeerde diagnose gesteld en heeft de zorgaanbieder haar privacy geschonden. Daarom wil de cliënte een schadevergoeding, een nieuwe diagnose en een brief naar haar huisarts […]

Diagnostisch onderzoek is juist en deugdelijk uitgevoerd, declaratie bij zorgverzekeraar is terecht

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 15887/24066

Waar gaat de uitspraak over De cliënte vindt dat een diagnostisch onderzoek door de zorgaanbieder niet goed is uitgevoerd. Er staat onjuiste informatie in het onderzoeksverslag. Daarnaast is de cliënte het niet eens met de declaratie van het onderzoek bij de zorgverzekeraar. De zorgaanbieder vindt dat het onderzoek juist uitgevoerd is en dat het onderzoeksverslag […]

Discussie tijdens behandeling van consument door ondernemer

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 144753/171994

Waar gaat de uitspraak over? Consument stelt dat voorafgaand aan de behandeling van de voeten van consument er een telefonische discussie is geweest over de mogelijkheid voor de behandeling te betalen via pinnen. Consument stelt dat ondernemer zo boos werd dat de consument de behandeling niet wenste voort te zetten. De ondernemer heeft haar de […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.