ten dele gegrond

Alarmeringssysteem via digitale tablet is niet geschikt voor cliënte

Waar gaat de uitspraak over De klager stelt dat de cliënte (schoonmoeder van klager) is gevallen en onnodig pijn heeft gehad door het veranderde alarmerings- en sleutelbeleid van de zorgaanbieder. Daarnaast wil de zorgaanbieder niet in gesprek gaan over de val. De klager eist een schadevergoeding en een gesprek met de zorgaanbieder. De zorgaanbieder stelt […]

Lees verder

Cliënt krijgt psychische klachten na ongewenst binnentreden woning, begeleiding daarna is onvoldoende

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënt is een mannelijke begeleider van de zorgaanbieder haar woning binnengekomen terwijl zij nadrukkelijk gezegd had dat zij dit niet wilde. Dit incident haalde jeugdtrauma’s naar boven bij de cliënt, waardoor zij ernstige psychische klachten kreeg. De cliënt stelt dat de zorgaanbieder haar klachten niet serieus nam en […]

Lees verder

Het was zorgaanbieder bekend dat aangeboden behandeling niet kon worden uitgevoerd

Waar gaat de uitspraak over De cliënte stelt dat de zorgaanbieder niet nauwkeurig is geweest bij het opstellen en uitvoeren van haar behandeling. Daarnaast heeft de zorgaanbieder niet voldoende gecommuniceerd en heeft de cliënte, door het handelen van de zorgaanbieder, onnodig inkomsten gemist. Zij eist hiervoor een schadevergoeding, excuses en een nieuw behandelplan. De zorgaanbieder […]

Lees verder

Communicatie tussen psycholoog en cliënte tijdens behandelingen slecht, communicatie met klachtenfunctionaris ook erg slecht

Waar gaat de uitspraak over In het kader van slaapproblemen is de cliënte onder behandeling geweest bij een psycholoog. De cliënte klaagt over het handelen en de communicatie van de psycholoog. Ze vindt dat de psycholoog haar heeft bejegend door onder andere haar hand te aaien en bezig te zijn met andere zaken tijdens een […]

Lees verder

Van zorgaanbieder wordt verwacht in bijzondere gevallen af te wijken van gestelde protocol

Waar gaat de uitspraak over De klager verwijt de zorgaanbieder ernstige nalatigheid rondom de heupoperatie van de cliënte. De cliënte is na de operatie overleden aan een hartinfarct. De klager stelt dat de zorgaanbieder het Hb-gehalte van cliënte voorafgaand aan de operatie had moeten meten. Daarnaast is er na de operatie niet snel genoeg gehandeld. […]

Lees verder

Zorgaanbieder onzorgvuldig bij vertraging opsturen medisch dossier, wel juiste zorgverlening

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft de zorgaanbieder verzocht om haar medisch dossier en het verpleegdossier inclusief zorgplan te verstrekken. Pas na vele verzoeken heeft de zorgaanbieder de verzochte stukken aangeleverd. Verder vindt de cliënte dat de zorgverlening niet zorgvuldig is geweest. Er is haar geen zorg uit zorgzwaartepakket (ZZP) verleend, terwijl dit […]

Lees verder

Hartkatheterisatie niet onzorgvuldig uitgevoerd, maar planning ingreep en communicatie cardioloog kon beter

Waar gaat de uitspraak over De cliënte vindt dat zij onnodig lang in het ziekenhuis moest verblijven, vanwege een hartkatheterisatie. De operatie heeft een week later dan de oorspronkelijke datum plaatsgevonden. Er werd geen rekening gehouden met de persoonlijke (thuis)situatie van de cliënte en er was geen communicatie mogelijk met de planning en de cardioloog. Verder […]

Lees verder

Zorgaanbieder schiet ernstig tekort in informatieplicht richting cliënte; recht op schadevergoeding

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is door haar werk ziek geworden. De arbo-functionaris heeft haar doorverwezen naar de zorgaanbieder. De cliënte vindt dat de zorgaanbieder haar vooraf nadrukkelijk had moeten meedelen dat de arbo-functionaris een collega van haar is. Het vertrouwen van de cliënte in de zorgaanbieder is hierdoor met terugwerkende kracht geschaad, […]

Lees verder

Cliënte klaagt over onterecht ontslag door zorgaanbieder en de onzorgvuldige behandeling

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is gediagnosticeerd met een dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) en een stoornis in het autismespectrum (ASS). De zorgaanbieder heeft een behandelplan voor haar opgesteld. De behandelrelatie is verstoord geraakt, maar de zorgaanbieder heeft de cliënte niet gewaarschuwd dat de behandeling beëindigd zou worden, als de behandelrelatie niet zou verbeteren. Zonder […]

Lees verder

Ontslag door grensoverschrijdend gedrag terecht, maar nazorg slecht geregeld door zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over Doordat de thuissituatie niet meer houdbaar was, is de cliënte opgenomen bij de zorgaanbieder. De cliënte was opgenomen in afwachting van Active Recovery Triad (ART). De cliënte is bij de zorgaanbieder drie/vier maanden opgenomen geweest. Omdat cliënte ook daar de spanningen soms niet meer aan kon, ontplofte zij wel eens. […]

Lees verder