niet-ontvankelijk

Klacht grotendeels opgelost; cliënt niet ontvankelijk

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt is niet tevreden met haar rolstoel, die niet goed op haar situatie is aangepast. Ook is het klachttraject bij de zorgaanbieder niet goed verlopen. De cliënt heeft van de zorgaanbieder een nieuwe rolstoel toegezegd gekregen en heeft een schadevergoeding ontvangen. Ook heeft de zorgaanbieder excuses aangeboden en verbetermaatregelen […]

Lees verder

Klacht gaat niet over zorgverlening; klaagster niet ontvankelijk verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart client niet-ontvankelijk in haar klacht over de ontzegging door de zorgaanbieder van de toegang tot haar moeder, nu de klacht niet ziet op gedragingen van de zorgaanbieder jegens de moeder van cliënt. De uitspraak In het geschil tussen mevrouw [naam], wonende te [plaatsnaam] (hierna te noemen: de […]

Lees verder

Finale kwijting tussen partijen leidt tot niet ontvankelijkheid

Waar gaat de uitspraak over? De commissie is niet bevoegd om over het geschil te oordelen nu cliënte op 26 januari 2023 een kwijtingsovereenkomst heeft gesloten. De uitspraak In het geschil tussen mevrouw [naam], wonende te [plaatsnaam] (hierna te noemen: de cliënt) en Reinier de Graaf Groep, gevestigd te Delft (hierna te noemen: de zorgaanbieder). […]

Lees verder

Commissie ziet geen reden in om zich nogmaals over het geschil te buigen

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een behandelingsovereenkomst tussen cliënt en zorgaanbieder. De commissie heeft eerder uitspraak gedaan in het geschil tussen cliënt en zorgaanbieder. De commissie verklaarde de klacht van cliënt toen ongegrond. Cliënt stelt nu dat er gegevens bekend zijn geworden die de situatie veranderen en de klacht wel […]

Lees verder

Namens klaagster is door de gemachtigde geen klachtenprocedure bij de zorgaanbieder gestart; commissie kan geen inhoudelijke beoordeling geven

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster wordt niet-ontvankelijk verklaard in haar klachten over de medische behandeling van haar inmiddels overleden echtgenoot en de weigering om het medisch dossier toegezonden te krijgen. Klaagster heeft niet binnen de termijn van twaalf maanden na afhandeling van de claim haar klacht aan de commissie voorgelegd en de klachtenprocedure met […]

Lees verder

Verslag op verzoek van cliënte vernietigd; commissie kan klacht niet inhoudelijk beoordelen

Waar gaat de uitspraak over? De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder, door toedoen van de cliënte, in de onmogelijkheid is gebracht om de juistheid van de klachten van cliënte te toetsen en over zijn handelwijze transparant verantwoording af te leggen, nu vaststaat dat de bedoelde vernietiging op verzoek van de cliënte heeft plaatsgevonden. […]

Lees verder

Te laat indienen van geschil bij commissie. Niet verschoonbaar, advocaat had op geschilprocedure moeten wijzen.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat in eerste instantie over de vraag of cliënte ontvankelijk is in haar klacht of dat zij het geschil te laat heeft ingediend bij de commissie. De zorgaanbieder stelt zich op het standpunt dat de cliënte niet ontvankelijk is in haar klacht, omdat zij die niet binnen twaalf […]

Lees verder

Klager overschrijdt termijn indiening bij de commissie; niet ontvankelijk verklaard

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de kwaliteit van de zorg die de zorgaanbieder heeft geleverd aan de broer van klager. Klager verwijt de zorgaanbieder dat zijn broer ondanks ernstige klachten en zorgen niet naar het ziekenhuis werd gestuurd en vervolgens is overleden. De zorgaanbieder beroept zich op het feit dat de klager […]

Lees verder