Osteopathie

Osteopathie

De Geschillencommissie Osteopathie behandelt klachten van cliënten tegen osteopaten die zijn aangesloten bij het Nederlands Register voor Osteopathie (NRO).

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • Onzorgvuldige of onjuiste zorgverlening
  • Onvoldoende informatie over behandeling en mogelijk te verwachten resultaten
  • Onjuiste facturering
  • Onprofessioneel handelen
  • Onzorgvuldige communicatie

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen. (via deze link komt u uit bij een pagina waar u meer verteld word over wat de commissie wel en niet kan behandelen)

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Osteopathie (deze link brengt u naar het jaarverslag van de commissie Osteopathie). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link brengt u naar een pagina waar u alles leest over het klachtengeld).

Meer informatie

  • Procedure (deze link brengt u naar de pagina waar u alles leest over onze procedure) van De Geschillencommissie
  • Reglement (deze link brengt u naar het reglement) van de Geschillencommissie Osteopathie
  • Aangesloten brancheorganisatie:
    Nederlands Register voor Osteopathie (NRO) (deze link brengt u naar de website van NRO)
Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure voor de commissies in de Zorg

Cliënte kan onvoldoende van dossier afleiden welke behandeling door de osteopaat is uitgevoerd; klacht ten dele gegrond
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de wijze waarop een behandeling in de praktijk van de zorgaanbieder is[...]
Zorgaanbieder heeft dochter cliënte niet geslagen
Waar gaat de uitspraak over? De dochter van de cliënte was onder behandeling bij de zorgaanbieder. De cliënte stelt dat[...]
Zorgaanbieder mag kosten in rekening brengen bij niet-tijdig annuleren afspraken
Waar gaat de uitspraak over De cliënt was te laat voor een consult, waardoor zij deze volledig heeft gemist. Dit[...]