(On) zorgvuldigheid

Roken en overgewicht van cliënt reden complicatie van operatie, niet handelen van zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft aan een operatie bij de zorgaanbieder een littekenbreuk van minimaal 50 centimeter overgehouden. Hierdoor kan hij weinig meer zelf en heeft hij overal ondersteuning van zijn vrouw bij nodig. Hij eist een schadevergoeding. Volgens de zorgaanbieder is het resultaat dramatisch voor de cliënt maar is dit een […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft terecht niet gereageerd op mails klager om escalatie te voorkomen

Waar gaat de uitspraak over De klager heeft een klacht ingediend bij de zorgaanbieder naar aanleiding van hoe hij behandeld is tijdens de vaccinatie. De klachtenfunctionaris heeft hier niet goed op gereageerd, ook niet na meerdere pogingen van de huisarts. Vervolgens heeft de klachtenfunctionaris een klacht tegen zichzelf, zelf in behandeling genomen. De klager eist […]

Lees verder

Ambulancemedewerkers hebben agressieve cliënt zorgvuldig behandeld

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is op een kermis onwel geworden en door de ambulancemedewerkers onterecht bestempeld als dronken. Door zijn claustrofobie heeft de cliënt geprobeerd de ambulance te verlaten toen hij werd vastgesnoerd. De ambulancemedewerkers hebben toen de ambulance verlaten, van buiten afgesloten en de politie gebeld. De politie heeft de cliënt […]

Lees verder

Zorgindicatie VG maakt zorgaanbieder eindverantwoordelijke voor zorg en niet curator

Waar gaat de uitspraak over Volgens de klager wordt zijn dochter, de cliënte, niet goed verzorgd en weigert de zorgaanbieder de diabeteszorg goed uit te voeren. Daarnaast wordt het de klager onmogelijk gemaakt om zijn curatorschap goed uit te voeren en wordt hij vervelend benaderd door de zorgaanbieder. Ten slotte heeft de zorgaanbieder de zorgovereenkomst […]

Lees verder

Heupoperatie niet zorgvuldig uitgevoerd, zorgaanbieder heeft niet goed gereageerd op pijnklachten van cliënt

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft een heupoperatie bij de zorgaanbieder ondergaan en heeft hier veel pijnklachten aan over gehouden. Na maanden werd er op een CT-scan ontdekt dat de operatie niet goed was uitgevoerd en verkeerde materialen zijn gebruikt. De zorgaanbieder stelt dat achteraf gezien inderdaad andere materialen gebruikt konden worden, maar […]

Lees verder

Cliënte kan niet langer wachten op hersteloperatie, zorgaanbieder moet privékliniek vergoeden

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft veel klachten overgehouden aan een neuscorrectie. De KNO-arts van de zorgaanbieder heeft dit erkend en de cliënte doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Hier werden de klachten van de cliënte bevestigd, maar ook gezegd dat de wachtlijst voor een hersteloperatie kan oplopen tot 3 jaar. De cliënte werd […]

Lees verder

Chirurg heeft goed gehandeld door kleinere borstprotheses te plaatsen

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een operatie ondergaan waarbij haar oude borstprotheses werden vervangen. Volgens de cliënte heeft de chirurg hiervoor te kleine protheses gebruikt en mist zij nu volume/vulling in haar borst. De cliënte heeft meerdere artsen om een second opinion gevraagd en die hebben bevestigd dat er […]

Lees verder

Zorgaanbieder garandeert cliënt niet dat hij geen bril meer nodig heeft na staaroperatie

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft bij de zorgaanbieder een staaroperatie ondergaan, waarbij de cliënt voor duurdere lenzen dan gebruikelijk is heeft gekozen om in de toekomst geen bril/lenzen meer te hoeven dragen. Volgens de cliënt heeft de oogarts de verkeerde lenzen geplaatst, waardoor zijn zicht verslechterd is, hij veel last heeft van […]

Lees verder