Gehandicaptenzorg

Gehandicaptenzorg

De Geschillencommissie Gehandicaptenzorg behandelt klachten van cliënten tegen zorgaanbieders die zijn aangesloten bij de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) en die voor de behandeling van geschillen zijn geregistreerd bij de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg.

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • De zorg die u van de gehandicaptenzorgaanbieder ontving
  • De manier waarop de zorgaanbieder met u omging
  • Het schenden van uw privacy in de zorginstelling
  • Onjuiste of onvolledige informatie over de behandeling
  • Zoekgeraakte of beschadigde eigendommen (bijvoorbeeld uw bril) tijdens uw verblijf in de instelling

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Gehandicaptenzorg. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Meer informatie

Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure Geschillencommissie Zorg

Download de brochure Geschillencommissie Zorg

Voorgaande mentor van cliënt is bevoegd op te treden in geschil
Waar gaat de uitspraak over De cliënte is opgenomen bij de zorgaanbieder. Sinds december 2019 heeft de cliënte een nieuwe[...]
Zorgaanbieder is nalatig geweest met het tijdig betalen van facturen
Waar gaat de uitspraak over De cliënt verwijt de zorgaanbieder dat zij geen goede, veilige en verantwoorde zorg biedt. De[...]
Schadevergoeding na het niet optreden tegen een aanhoudende muggenplaag in kamer cliënt
Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft drie jaar lang een kamer bij de zorgaanbieder gehad, waar hij hinder[...]
Ster

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten

De Geschillencommissie Zorg wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het
contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.