Gehandicaptenzorg

Gehandicaptenzorg

De Geschillencommissie Gehandicaptenzorg behandelt klachten van cliënten tegen zorgaanbieders die zijn aangesloten bij de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) en die voor de behandeling van geschillen zijn geregistreerd bij de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg.

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • De zorg die u van de gehandicaptenzorgaanbieder ontving
  • De manier waarop de zorgaanbieder met u omging
  • Het schenden van uw privacy in de zorginstelling
  • Onjuiste of onvolledige informatie over de behandeling
  • Zoekgeraakte of beschadigde eigendommen (bijvoorbeeld uw bril) tijdens uw verblijf in de instelling

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Gehandicaptenzorg. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Meer informatie

Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure voor de commissies in de Zorg

Klager klaagt over te veel beslisruimte voor cliënte door zorgaanbieder
Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt over de uitvoering van de zorgovereenkomst van de cliënte. De zorgaanbieder erkent[...]
Zorgaanbieder heeft zorgvuldig gehandeld, maar schiet tekort in communicatie met klaagster
Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt dat zij, als mentor van de cliënte, werd buitengesloten bij de behandeling[...]
Klager is niet-ontvankelijk door eerder vonnis van rechtbank
Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt over de kwaliteit van de zorgverlening door de zorgaanbieder. Volgens het reglement[...]