Gehandicaptenzorg

Gehandicaptenzorg

De Geschillencommissie Gehandicaptenzorg behandelt klachten van cliënten tegen zorgaanbieders die zijn aangesloten bij de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) en die voor de behandeling van geschillen zijn geregistreerd bij de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg.

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • De zorg die u van de gehandicaptenzorgaanbieder ontving
  • De manier waarop de zorgaanbieder met u omging
  • Het schenden van uw privacy in de zorginstelling
  • Onjuiste of onvolledige informatie over de behandeling
  • Zoekgeraakte of beschadigde eigendommen (bijvoorbeeld uw bril) tijdens uw verblijf in de instelling

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen. (via deze link komt u uit bij een pagina waar u meer verteld word over wat de commissie wel en niet kan behandelen)

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2020 van de commissie Gehandicaptenzorg (via deze link komt u uit bij het jaarverslag van de commissie Gehandicaptenzorg). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld. (Via deze link komt u uit op de pagina waar u alles leest over het klachtengeld)

Meer informatie

  • Procedure (via deze link komt u uit op de pagina waar u alles leest over onze procedure) van De Geschillencommissie
  • Reglement (deze link brengt u naar het reglement van de Geschillencommissie gehandicaptenzorg) van de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg
  • Aangesloten brancheorganisatie:
    Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) (deze link leid naar de website van VGN)
Download de Brochure Geschillencommissie Zorg

Brochure voor de commissies in de Zorg

Consument heeft ondernemer onvoldoende gelegenheid geboden voor het alsnog inzetten van de extensions
Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil gaat over de extensions die ondernemer bij consument heeft gezet. Een deskundige heeft[...]
Door geen nader onderzoek in te (laten) stellen, heeft zorgaanbieder onzorgvuldig gehandeld
Waar gaat de uitspraak over? De zoon van klaagster heeft een wond aan zijn voet opgelopen tijdens de dagbesteding bij[...]
Zorgaanbieder spant zich genoeg in voor vinden woonruimte; klacht ongegrond verklaard
Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is ontevreden over de begeleiding die zij krijgt van de zorgaanbieder. Haar hulpvragen worden[...]