(On) zorgvuldigheid

Het is niet ongebruikelijk dat deze operatie door ouderejaars arts-assistent in opleiding tot neurochirurg wordt uitgevoerd

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een behandelovereenkomst tussen cliënte en zorgaanbieder. Het geschil betreft de door cliënt gestelde onvolledigheid van het medisch dossier waardoor een in gezamenlijke opdracht uitgevoerd deskundigenonderzoek volgens cliënt niet naar behoren kon plaatsvinden en een door cliënt gestelde discrepantie tussen hetgeen de behandelend artsen aan cliënt […]

Lees verder

Dat zorgaanbieder niet gelijk kiest voor operatie betekent niet dat er onzorgvuldig is gehandeld

Waar gaat de uitspraak over? Nadat de cliënt aan zijn knie is geopereerd, heeft hij een infectie aan zijn knie opgelopen. Dit neemt hij de zorgaanbieder kwalijk. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder zorgvuldig heeft gehandeld. Een infectie is een complicatie die kan ontstaan na een dergelijke operatie. Het is de commissie niet […]

Lees verder

Uitleg behandeltraject na eerste operatie ontoereikend. Bejegening cliënt door gipskamer en dokter had beter gekund.

Waar gaat de uitspraak over? De commissie wijst een klacht af over de, volgens cliënt, onnodig lang aanhoudende, niet serieus genomen, pijnklachten na twee operaties aan haar enkel in verband met een gecompliceerde enkelbreuk, maar wijst de klacht over gebrekkige communicatie en de wijze van bejegening ten dele toe. De commissie wijst de vordering tot […]

Lees verder

Zorgaanbieder handelt zorgvuldig ten aanzien van logeer- en vakantieopvang

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt heeft een verstandelijke en lichamelijke beperking en maakt gebruik van dagbesteding en logeeropvang van de zorgaanbieder. Het geschil betreft het gebrek aan communicatie over de verminderde mogelijkheden tot logeeropvang, waaronder vakantieopvang. Omdat de cliënt volgens de zorgaanbieder niet meer paste in de logeergroep, is andere logeeropvang aangeboden. De vakantieopvang […]

Lees verder

Cliënt ervaart ondanks ruggenprik pijn tijdens keizersnede

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens een keizersnede heeft de cliënt ondanks een ruggenprik pijn ervaren, maar hierop werd door de zorgaanbieder niet goed gereageerd. Lachgas werd niet gegeven want dat was op. Hierdoor heeft de cliënte nog steeds psychische en lichamelijke klachten. Het bemiddelingsgesprek is niet doorgegaan. Volgens de zorgaanbieder bleek uit een standaard […]

Lees verder

Cliënte heeft schade opgelopen door handelen zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de bejegening van de cliënte door de zorgaanbieder, in het bijzonder de plotseling beëindigde EMDR-behandeling, het niet nakomen van afspraken en het disfunctioneren van de klachtenfunctionaris. De zorgaanbieder heeft niet op de klacht gereageerd en is ook niet ter zitting verschenen. De commissie tilt zwaar aan het feit […]

Lees verder

Geen onzorgvuldig handelen in verslavingskliniek

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over kwaliteit van de behandeling door de zorgaanbieder in een verslavingskliniek. De zorgaanbieder herkent zich niet in de twaalf klachten van de cliënt. De commissie vat de twaalf klachtonderdelen samen in vier onderwerpen: intake, zorgverlening tijdens opname, nazorg en klachtenprocedure en administratieve organisatie. Naar het oordeel van […]

Lees verder

Zeldzame complicatie bij ooginjectie

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt stelt de zorgaanbieder aansprakelijk voor het feit dat er een fout is gemaakt bij het prikken in zijn oog waardoor een bloeding is ontstaan. Als gevolg van deze fout heeft de cliënt gedurende een periode van ongeveer vier maanden geen werkzaamheden kunnen verrichten. Volgens de zorgaanbieder is de ontstane […]

Lees verder

Geen fouten gemaakt bij neustip- en ooglidcorrectie

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt is niet tevreden met de resultaten van een neustipcorrectie en een ooglidcorrectie. De cliënt ervaart een rioollucht, heeft deukvorming op de neus en hangende huid boven het oog. Volgens de zorgaanbieder zijn geen fouten gemaakt. Naar het oordeel van de commissie is niet vast te stellen dat de […]

Lees verder

Schadevergoeding vanwege onzorgvuldige kincorrectie en klachtbehandeling

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt is niet tevreden met het resultaat van een kincorrectie en wenst daarom een schadevergoeding. Volgens de cliënt had de zorgaanbieder de ingreep vanwege meerdere factoren niet mogen adviseren. De zorgaanbieder is van mening dat de cliënt niet-ontvankelijk is en de klachten inhoudelijk ongegrond zijn. De commissie verklaart de […]

Lees verder
1 2 3 21