Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 841-850 van de 2022 uitspraken

Hersenletsel gevolg van eerdere hersenbloeding, niet van foutieve plaatsing drain

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 105624/120637

Waar gaat de uitspraak over Bij de te vroeg geboren dochter van de klaagster is kort na de geboorte een operatie uitgevoerd om een resevoir te plaatsen. Volgens de klaagster is hierbij de drain niet goed geplaatst, maar is dit verzwegen voor de ouders, de huisarts en de kinderarts. Ook is er geweigerd een MRI-scan […]

Hervatting huishoudelijke hulp na geschil met zorgaanbieder

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 305427/462084

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënte had al jarenlang een indicatie voor huishoudelijke hulp, maar door een verslechterde communicatie en personeelsgebrek stopte zorgaanbieder de hulp per 1 september 2024. De cliënte maakte hiertegen bezwaar en moest noodgedwongen zelf hulp inkopen. De zorgaanbieder stelde dat zij dacht dat de cliënte zou overstappen naar een andere […]

Het aantal witte bloedcellen was op zich onvoldoende om de cliënt, die een vorm van leukemie heeft, te behandelen. De arts heeft gewaarschuwd dat het over een paar maanden weer anders kan zijn en heeft de cliënt aangeboden om nog voor het vertrek naar Guatemala op consult te komen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116619

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting Spaarne Gasthuis, gevestigd te Hoofddorp (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het […]

Het afzuigen van het slijm uit de longen bij de patiënt met hartfalen is niet onzorgvuldig geweest. Bij hartpatiënten in deze conditie kan de conditie plotseling en onverwacht achteruit gaan. Klacht ongegrond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110528

In het geschil tussen [Klager], wonende te [plaats], in zijn hoedanigheid van nabestaande van zijn op [datum] overleden vader, [patiënt], en Haaglanden Medisch Centrum, gevestigd te Den Haag. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De […]

Het alarmsysteem functioneerde niet goed, de zorgaanbieder heeft dit erkend en het systeem vervangen, andere delen van de klacht over de kwaliteit van de zorgverlening zijn ongegrond.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Uitvoering behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109404

In het geschil tussen Cliënte en Stichting Sint Jacob, gevestigd te Haarlem (hierna te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

Het ambulancepersoneel weigerde het vervoer van de cliënt zolang deze geen behandelbeperking had. De arts heeft bij zijn wijzigingsbeslissing de belangen van de patiënt, die naar huis wilde, zorgvuldig afgewogen en de beslissing was ook medisch-ethisch verantwoord. De klacht dat het loslaten van de epiduraalpomp te laat is onderkend, waardoor de patiënt onnodig pijn zou hebben geleden, is niet terecht. De klachten over de bejegening van de echtgenote van de cliënt ook niet

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115150

In het geschil tussen [Cliënte], in haar hoedanigheid van nabestaande van haar op 1 augustus 2016 overleden echtgenoot, [naam patiënt], wonende te [plaats], en Haaglanden Medisch Centrum, gevestigd te Den Haag, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: […]

Het doorgeven van (niet geverifieerde) informatie over cliënt aan Veilig Thuis is onzorgvuldig geweest. Over de rectificatie van de rapportages aan Veilig Thuis, vernietiging van het dossier bij de zorgaanbieder en excuses van de zorgaanbieder kan de commissie niet oordelen

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 112830

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting Arkin, gevestigd te Amsterdam. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld […]

Het eten van druiven door mensen met slikproblemen wordt sterk ontraden, zeker bij mensen met een verstandelijke beperking. Omdat de cliënt al eerder een slikprobleem bij de zorgaanbieder had en de zorgaanbieder bekend was met haar kauwproblemen, had de zorgaanbieder extra alert moeten zijn om de kans op verslikken te voorkomen. Door de cliënt hele druiven te eten te geven is er geen zorg verstrekt die veilig en cliëntgericht was. De ambulancekosten van € 740,79 moeten vergoed worden

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118168

In het geschil tussen [Klager], in zijn hoedanigheid van mentor van en bewindvoerder over alle goederen die (zullen) toebehoren aan zijn zus, [naam zus], wonende te [plaats], en Stichting Dichterbij, gevestigd te Gennep, (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg (verder […]

Het geleverde haarwerk moet worden geacht niet aan de overeenkomst te beantwoorden indien dit afwijkt van een uitdrukkelijke tussen partijen gemaakte afspraak; onvoldoende bewijs; klacht ongegrond.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Haarverzorging    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 59465

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 januari 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een haarwerk tegen de door de consument te betalen prijs van € 700,–.   Levering heeft op 25 maart 2011 plaatsgehad.   De consument heeft op 7 april 2011 de klacht voorgelegd […]

Het horen van een knap in de rug en veel pijn bij het aankoppelen van trailer, was volgens het geldende protocol geen reden voor stabilisatie. Ambulancedienst heeft juist gehandeld.

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111432

In het geschil tussen Cliënt en GGD Brabant-Zuidoost, gevestigd te Eindhoven (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ambulancezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.