Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
1989/17404
Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft in 2009 een eerdere borstcorrectie laten uitvoeren, waarmee zij niet tevreden was. Zij heeft het ziekenhuis om een correctie verzocht, welke in 2018 heeft plaatsgevonden. De cliënte is niet tevreden met het resultaat. Volgens haar is het aanzicht van haar borsten ongelijk. De chirurg heeft de cliënte […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
39367/80508
Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een intakegesprek, een aantal testen en behandelgesprekken gehad. Na de testen is er een gesprek gevoerd waarin de resultaten met de cliënte zijn besproken. Dit heeft de cliënte als heftig en niet kloppend ervaren en daarom heeft ze de behandeling bij de zorgaanbieder stopgezet. […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
23292/28061
Waar gaat de uitspraak over De cliënt is door de kno-arts behandeld voor allergieklachten. Volgens de cliënt is er een verkeerde diagnose gesteld en is de ingreep niet goed uitgevoerd. Tijdens de behandeling had hij, ondanks de verdoving, erg veel pijn. Ook is zijn reuk- en smaakvermogen aangetast. De cliënt wil een schadevergoeding van de […]
Commissie: Defensie Geneeskundige Zorg
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
117258
Waar gaat de uitspraak over Cliënt wendde zich voor revalidatie tot het Militair Revalidatie Centrum (MRC), na een operatie waarbij een schouderprothese is geplaatst. De multidisciplinaire behandeling van het MRC was gericht op arbeidstherapie en hydrotherapie en niet op krachttraining en mobiliteit. Dat sloot niet aan op de opstelling en verwachtingen van de cliënt. Als […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
32645/37639
Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft aan een operatie bij de zorgaanbieder een littekenbreuk van minimaal 50 centimeter overgehouden. Hierdoor kan hij weinig meer zelf en heeft hij overal ondersteuning van zijn vrouw bij nodig. Hij eist een schadevergoeding. Volgens de zorgaanbieder is het resultaat dramatisch voor de cliënt maar is dit een […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: schadevergoedingZorgvuldigheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
7263/19708
Waar gaat de uitspraak over Tijdens een Sachse-procedure breekt een Sachse-mesje in de blaashals van de klager. De behandelend arts probeert het mesje te verwijderen, maar hierbij ontstaat een bloeding. Als reactie daarop wordt een ballonkatheter met tractie geplaatst. Voor de klager zijn de gevolgen groot, nu hij zijn leven gebonden is aan een buikkatheter. […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Haarverzorging
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
63840
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 10 november 2011 door de ondernemer aan het haar van de consument uitgevoerde behandeling (ondersteuning), waarvoor door de consument een prijs is betaald van in totaal € 108,25. De consument heeft op 10 november 2011 haar klacht (voor de eerste keer) voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Huidverzorging
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
49192
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit twee behandelingen van de consument door de ondernemer, de eerste op 12 maart 2010 (gezichts- en lichaamsbehandeling) en de tweede op 26 maart 2010 (enkel gezichtsbehandeling) voor een prijs van € 190,–. De consument heeft op 15 maart 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Huidverzorging
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
81907
Onderwerp van het geschil Het geschil ziet op de straightening-behandeling die de consument op 19 oktober 2012 bij de ondernemer heeft ondergaan en die haar naar haar zeggen schade heeft berokkend. De gemachtigde van de consument heeft de klacht op 19 november 2013 schriftelijk bevestigd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Voetverzorging
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
103017
Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op een pedicure behandeling door de ondernemer in de periode februari/april 2016. De consument stelt op 18 februari 2016 de klacht mondeling voorgelegd te hebben aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak, als toegelicht ter zitting, als volgt. De […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.