Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 821-830 van de 1095 uitspraken

Resultaat van de revisie na eerdere borstcorrecties valt voor cliënte tegen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 1989/17404

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft in 2009 een eerdere borstcorrectie laten uitvoeren, waarmee zij niet tevreden was. Zij heeft het ziekenhuis om een correctie verzocht, welke in 2018 heeft plaatsgevonden. De cliënte is niet tevreden met het resultaat. Volgens haar is het aanzicht van haar borsten ongelijk. De chirurg heeft de cliënte […]

Resultaten psychologische test niet op juiste moment en wijze met cliënte besproken

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 39367/80508

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een intakegesprek, een aantal testen en behandelgesprekken gehad. Na de testen is er een gesprek gevoerd waarin de resultaten met de cliënte zijn besproken. Dit heeft de cliënte als heftig en niet kloppend ervaren en daarom heeft ze de behandeling bij de zorgaanbieder stopgezet. […]

Reuk- en smaakverlies cliënt niet het gevolg van door kno-arts uitgevoerde ingreep

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 23292/28061

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is door de kno-arts behandeld voor allergieklachten. Volgens de cliënt is er een verkeerde diagnose gesteld en is de ingreep niet goed uitgevoerd. Tijdens de behandeling had hij, ondanks de verdoving, erg veel pijn. Ook is zijn reuk- en smaakvermogen aangetast. De cliënt wil een schadevergoeding van de […]

Revalidatietherapie sloot niet aan op verwachting en opstelling cliënt, maar de therapie was wel goed

Commissie: Defensie Geneeskundige Zorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117258

Waar gaat de uitspraak over Cliënt wendde zich voor revalidatie tot het Militair Revalidatie Centrum (MRC), na een operatie waarbij een schouderprothese is geplaatst. De multidisciplinaire behandeling van het MRC was gericht op arbeidstherapie en hydrotherapie en niet op krachttraining en mobiliteit. Dat sloot niet aan op de opstelling en verwachtingen van de cliënt. Als […]

Roken en overgewicht van cliënt reden complicatie van operatie, niet handelen van zorgaanbieder

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 32645/37639

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft aan een operatie bij de zorgaanbieder een littekenbreuk van minimaal 50 centimeter overgehouden. Hierdoor kan hij weinig meer zelf en heeft hij overal ondersteuning van zijn vrouw bij nodig. Hij eist een schadevergoeding. Volgens de zorgaanbieder is het resultaat dramatisch voor de cliënt maar is dit een […]

Sachse-mesje breekt af in blaashals klager tijdens Sachse-procedure

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: schadevergoedingZorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 7263/19708

Waar gaat de uitspraak over Tijdens een Sachse-procedure breekt een Sachse-mesje in de blaashals van de klager. De behandelend arts probeert het mesje te verwijderen, maar hierbij ontstaat een bloeding. Als reactie daarop wordt een ballonkatheter met tractie geplaatst. Voor de klager zijn de gevolgen groot, nu hij zijn leven gebonden is aan een buikkatheter. […]

Schade aan het haar door het aanbrengen van ondersteuning/permanent; ondernemer had vanwege de slechte conditie van het haar geen behandeling moeten verrichten; recht op schadevergoeding.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Haarverzorging    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 63840

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 10 november 2011 door de ondernemer aan het haar van de consument uitgevoerde behandeling (ondersteuning), waarvoor door de consument een prijs is betaald van in totaal € 108,25.   De consument heeft op 10 november 2011 haar klacht (voor de eerste keer) voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van […]

Schade als gevolg van gezichts-en lichaamsbehandelingen; het nalaten van het houden van het intakegesprek en het ontbreken van een ingrediëntenomschrijving; sprake van ernstige beroepsfouten

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 49192

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit twee behandelingen van de consument door de ondernemer, de eerste op 12 maart 2010 (gezichts- en lichaamsbehandeling) en de tweede op 26 maart 2010 (enkel gezichtsbehandeling) voor een prijs van € 190,–.   De consument heeft op 15 maart 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het […]

Schade als gevolg van straightening-behandeling; ondernemer heeft consument gewezen op eventuele risico; klacht ongegerond.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 81907

Onderwerp van het geschil Het geschil ziet op de straightening-behandeling die de consument op 19 oktober 2012 bij de ondernemer heeft ondergaan en die haar naar haar zeggen schade heeft berokkend. De gemachtigde van de consument heeft de klacht op 19 november 2013 schriftelijk bevestigd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van […]

Schade door pedicurebehandeling; niet vastgesteld dat de pedicurebehandeling de oorzaak is geweest van het loslaten van de teennagel; klacht ongegrond

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Voetverzorging    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 103017

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op een pedicure behandeling door de ondernemer in de periode februari/april 2016. De consument stelt op 18 februari 2016 de klacht mondeling voorgelegd te hebben aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak, als toegelicht ter zitting, als volgt. De […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.