Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
4260-9957
Waar gaat de uitspraak over Ondernemer had als professional en deskundige de kleuring zonder de vereiste Olaplex behandeling moeten weigeren. Ook vanwege de niet ondenkbeeldige gevolgen die de ondernemer, gelet op de conditie van het haar, zelf voor ogen had. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Consument], wonende te [plaats] en Kapsalon Ingermo-de, gevestigd te […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Haarverzorging
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
73598
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 september 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst betreffende een door de ondernemer te leveren haarconstructie, bestaande uit vier haarunits, waarvoor door de consument een prijs is betaald van in totaal € 3.265,–. De consument heeft op 27 november 2012 haar klachten (voor de eerste keer) voorgelegd […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Haarverzorging
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
73301
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 oktober 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een haarreconstructie bestaande uit 4 haarunits (hierna te noemen: het haarwerk) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van, zoals ter zitting door […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Haarverzorging
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
94635
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 3 april 2015 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 25,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 3 april 2015. Standpunt van de […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: (Non-conformiteit)Haarverzorging
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
425382/490491
Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht twee op maat gemaakte haarstukken die binnen een half jaar onbruikbaar werden. De ondernemer stelde dat dit kwam door onjuist onderhoud, maar kon niet overtuigend aantonen dat er geen productfout was. De commissie oordeelde dat de snelle slijtage niet aan de consument kan worden toegerekend en ontbond […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: (Non-conformiteit)
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
196667/199109
Waar gaat de uitspraak over? De klacht heeft betrekking op de levering van een haarwerk. Volgens de consument voldoet het niet aan de vooraf gemaakte afspraken en gewekte verwachtingen. De ondernemer geeft aan dat het haarwerk is aangemeten, het is gedragen en bevat inmiddels haarschilfers en transpiratie van de hoofdhuid, zodat dit haarwerk niet meer […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
163353/170282
Waar gaat de uitspraak over? Cliënt houdt de zorgaanbieder aansprakelijk omdat deze zijn kunstgebit niet heeft willen terugplaatsen nadat zijn kiesresten waren verwijderd. Hierdoor was de cliënt genoodzaakt om dit zelf te doen, waarna hij schade in zijn mond heeft opgelopen. De kaakchirurg heeft de behandeling uitgevoerd en na afloop van de behandeling geoordeeld dat […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Haarverzorging
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
83820
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 10 december 2013 door de ondernemer aan het haar van de consument uitgevoerde behandeling (het plaatsen van hairextensions), waarvoor door de consument een prijs is betaald van € 279,80. De consument heeft haar klacht op 16 december 2013 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: zorgvuldig handelen zorgaanbieder
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
225667/235557
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft een klacht ingediend tegen de zorgaanbieder. De hulpverleners van de zorgaanbieder wordt het verwijt gemaakt dat zij onzorgvuldig hebben gehandeld tijdens de opname van de cliënt in het ziekenhuis. De commissie is van oordeel dat deze klacht ongegrond is en de hulpverleners gehandeld hebben zoals van een […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
120719
Waar gaat de uitspraak over Opeenstapeling van gedragingen aan de zijde van de zorgaanbieder die niet stroken met zorgplicht. Chirurg heeft niet die zorg betracht die een redelijk bekwaam en redelijk handelend vakgenoot/hulpverlener in dezelfde omstandigheden zou hebben betracht en aldus niet binnen de grenzen van de redelijk bekwame beroepsuitoefening is gebleven. Volledige uitspraak In […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.