Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
826398/1014369
Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Zorg Algemeen behandelde een geschil tussen ouders (klagers) en zorgaanbieder Waalzorg B.V. over de verleende zorg aan hun zoon. De klachten betroffen onder meer gebrekkige communicatie, onduidelijkheid over besteding van het PGB, het inzetten van onvrijwillige zorg zonder juiste procedure en tekortkomingen in de dagelijkse zorg. De zorgaanbieder […]
Commissie: Vrijgevestigde GGZ Praktijken
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
110624
In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en [naam zorgverlener], gevestigd te Amsterdam ten deze vertegenwoordigd door haar gemachtigde, [naam] (verder te noemen: de zorgverlener). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Vrijgevestigde GGZ Praktijken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De […]
Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg
Categorie: onzorgvuldigheid/ schadevergoeding
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: deels gegrond
Referentiecode:
255593/382785
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over diensten die in kraamzorgperiode zijn geleverd. Ten behoeve van de kraamzorg zijn met de zorgaanbieder voorafgaande aan de geboorte afspraken gemaakt. Cliënt heeft op basis van klachten hierover de kraamzorg eerder beëindigd. De klacht is ingediend bij de zorgaanbieder en daarop is inhoudelijk gereageerd. Na een […]
Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg
Categorie: Bevoegdheid
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
114345
In het geschil tussen [Cliënte], wonende te Druten en de stichting Zorggroep Maas & Waal, gevestigd te Beneden-Leeuwen, (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil De cliënte heeft op 5 december 2017 de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder ook te noemen: de commissie) schriftelijk verzocht het onderhavige geschil in behandeling te nemen. […]
Commissie: Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
849894/1028523
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt diende een klacht in over de behandeling die zijn inmiddels overleden moeder kreeg bij het Chinees Medisch Centrum. De klacht bestaat uit vier onderdelen: het zonder duidelijke kostenoverzicht (informed consent) in rekening brengen van bedragen, het ongepast reageren op het overlijden van zijn moeder, dreiging met politie bij […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: -
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
387036/560682
Waar gaat de uitspraak over? Een cliënte diende meerdere klachten in tegen een ziekenhuis over de begeleiding tijdens haar tweelingbevalling. Ze stelde dat ze onvoldoende was geïnformeerd over risico’s, pijnbestrijding en ingrepen en dat te laat was ingegrepen bij de tweede geboorte. Ook ontving ze het gecorrigeerde geboorteverslag niet. De cliënte vroeg een schadevergoeding van […]
Commissie:
Categorie: informatieverstrekking/ schadevergoeding
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
196581/224259
Waar gaat de uitspraak over? Cliënte vindt dat de reis en de zorg die zij heeft gekregen niet hetgeen is dat van tevoren met haar is besproken. Cliënte heeft € 4926,12 betaald voor de reis en wil nu € 2.500,– schadevergoeding van de zorgaanbieder. Zorgaanbieder wil uit coulance € 380,– als vergoeding geven, maar de […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
210312/227407
Waar gaat de uitspraak over? Cliënte diende een klacht in tegen het ziekenhuis, omdat haar medisch dossier onvolledig zou zijn en verzoeken tot aanvulling werden geweigerd. Essentiële medische gegevens, zoals informatie over eerdere operaties, aandoeningen en medicatie-allergieën, zouden ontbreken. Daarnaast stelde cliënte dat het ziekenhuis herhaaldelijk haar verzoeken negeerde en haar uiteindelijk een contactverbod oplegde. […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
26031/39340
Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt over de medische behandeling van haar echtgenoot en de manier waarop de artsen met haar hebben gecommuniceerd. Zo is er tijdens de operatie een darm niet goed gehecht en heeft haar echtgenoot bij een bloedtransfusie te veel zakjes bloed gekregen. Daarnaast is de morfinedosering door de thuiszorg […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: Aansprakelijkheid ondernemer
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
128011/160417
Waar gaat de uitspraak over De cliënt is verbleven bij de zorgaanbieder en is van mening dat een van de medewerkers van de zorgaanbieder niet deugdelijk heeft gehandeld. Client heeft zeven verwijten jegens de zorgaanbieder. De verwijten betreffen een kennelijke doodsbedreiging, inbreuk op privacy, diefstal, de wijze van klachtafhandeling, afkeuren van een behandelplan, wisseling van […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.