gegrond

Kwaliteit zorg ondermaats door te veel prikkels in omgeving

Waar gaat de uitspraak over? Klager stelt dat de zorgaanbieder geen goede kwaliteit van zorg levert. Sinds de plaatsing van een andere cliënt in de groep, kan cliënt niet meer veilig in de woning verblijven. Klager heeft als noodmaatregel cliënt weer in huis opgenomen met ondersteuning van de zorgaanbieder. Ook worden incidenten onvoldoende gerapporteerd. Tot […]

Lees verder

Geen goede en veilige zorg geboden door plaatsing nieuwe cliënt

Waar gaat de uitspraak over? De zoon van klaagster is meervoudig gehandicapt. Hij werd samen met een andere cliënt in een woning geplaatst, waardoor de woning niet langer een veilige omgeving is. Tevens klaagt klaagster over de klachtenprocedure en de afwikkeling daarvan. Klaagster verlangt dan ook dat de andere cliënt naar een andere woning wordt […]

Lees verder

Littekens door elektrische ontharing

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelt littekens in haar gezicht te hebben op de plekken waar door de ondernemer elektrische ontharing is uitgevoerd. De ondernemer ontkent dat sprake is van littekens door de behandeling, en betwist daarmee ook dat sprake is van enige schade. Naar het oordeel van de commissie is voldoende aannemelijk […]

Lees verder

Ondernemer uitgeschoten bij aanbrengen permanente eyeliner

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt dat de ondernemer is uitgeschoten bij het zetten van permanente eyeliner. De consument wil graag een vergoeding van € 1.020,35 voor de geleden schade en de voor herstel te maken kosten. De ondernemer erkent te zijn uitgeschoten bij het aanbrengen van de permanente eyeliner. De ondernemer wil […]

Lees verder

Tekortkoming in de nakoming van de zorgovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft een tweetal klachten. De eerste klacht gaat over de communicatie van de zorgverleners met de zoon van de ouders. Uiteindelijk voelde de ouders zich genoodzaakt om cliënt te laten verhuizen naar een andere zorgaanbieder. De tweede klacht gaat over de wijze van klachtenafhandeling van de zorgaanbieder. Zo […]

Lees verder

Schadevergoeding wegens abrupte beëindiging van begeleider

Waar gaat de uitspraak over? Toen de begeleider van cliënt – met wie hij een goede relatie had –  is gestopt, heeft de zorgaanbieder hem daarover niet geïnformeerd. Volgens de cliënt heeft de zorgaanbieder nagelaten om een passende oplossing te zoeken, waardoor zijn psychische en fysieke klachten zijn toegenomen. De cliënt is het vertrouwen in […]

Lees verder

Zorgaanbieder deed onterechte melding bij Veilig Thuis

Waar gaat de uitspraak over De cliënte stelt dat de zorgaanbieder onzorgvuldig heeft gehandeld door een melding bij Veilig Thuis te doen, zonder dit eerst te overleggen met de mentor dan wel de familie. De mentor verlangt dat de zorgaanbieder erkent dat de melding onterecht was. Ook vordert de mentor een immateriële schadevergoeding van € […]

Lees verder

Zorgmedewerker had zich niet tegen Reclassering Nederland mogen uitlaten over cliënt

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt dat een medewerker van de zorgaanbieder tegen Reclassering Nederland heeft gezegd dat de cliënt haar bedreigd heeft. De cliënt stelt de medewerker van de zorgaanbieder niet te hebben bedreigd en dat deze onjuiste informatie negatieve gevolgen heeft gehad voor de cliënt. Volgens de commissie is niet vast […]

Lees verder