(Niet) Ontvankelijkheid

Cliënte heeft haar klacht over de aanpassing van de second opinion ter zitting ingetrokken. De resterende klachten kan de commissie niet behandelen

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats], en Academisch Ziekenhuis Groningen, gevestigd te Groningen, (verder te noemen: de zorgaanbieder), Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie voor Consumentenzaken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]

Lees verder

De klacht vloeit niet voort uit de behandelingsovereenkomst met het ziekenhuis, maar uit het beleid van het ziekenhuis om bij het niet verschijnen op een afspraak een standaard bedrag in rekening te brengen. Deze klacht kan niet door de commissie worden behandeld

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam], en HagaZiekenhuis, gevestigd te Den Haag, (verder te noemen het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]

Lees verder

De klacht over de medische behandeling in 2004 is te laat ingediend. Over de andere klachten heeft cliënte het ziekenhuis niet geïnformeerd dat zij niet tevreden was met de afhandeling van haar klachtmelding. Cliënte heeft het ziekenhuis onvoldoende gelegenheid gegeven om de klacht op te lossen

In het geschil tussen   [Klaagster], wonende te [plaats], en Stichting Ziekenhuis Bernhoven, gevestigd te Uden, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

Lees verder

Omdat de cliënt haar schadeclaim niet eerst aan de zorgaanbieder heeft voorgelegd, kan de commissie deze klacht niet behandelen

Waar gaat de uitspraak over De klacht van cliënte dat zij onkundig en onprofessioneel is behandeld is door de zorgaanbieder gegrond verklaard. Cliënte mist echter een deugdelijke oplossing voor de behandeling van haar eetstoornis. Omdat cliënte geen vertrouwen meer heeft in de zorgaanbieder, ziet zij die oplossing in de vorm van een schadevergoeding. De commissie […]

Lees verder

De klacht kan niet worden behandeld, omdat cliënte haar klacht niet eerst bij de zorgaanbieder heeft ingediend

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en St ZBC FeM-poli, gevestigd te Zwolle, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de stukken die door partijen […]

Lees verder

De klacht kan worden ontvangen. Er is sprake van een zodanige verstoorde relatie met de zorgaanbieder dat van de cliënte niet kan worden verlangd dat zij haar klacht eerst bij de zorgaanbieder indient

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en [naam kliniek], gevestigd te [plaats], (verder te noemen: de kliniek), gemachtigde: [naam advocaat], advocaat te Utrecht. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft […]

Lees verder

De zorgaanbieder heeft in overeenstemming met de in de wet voorgeschreven rangorde binnen de eerstegraads familieleden van de cliënt een contactpersoon aangemerkt. Dat is niet klaagster, maar haar zus, zodat de klacht niet behandeld kan worden

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam] (verder te noemen: klaagster), en Stichting Respect Zorggroep, gevestigd te Den Haag, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil   Klaagster heeft bij klachtenformulier van 22 november 2018 de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) verzocht onderhavig geschil in […]

Lees verder

De klacht kan niet behandeld worden, omdat de cliënt zich niet eerst tot de zorginstelling, maar direct tot de commissie heeft gewend met zijn klacht

In het geschil tussen   [Cliënt], wonende te [plaats], en Medisch Spectrum Twente, gevestigd te Enschede (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. De behandeling heeft op 11 januari 2019 te Breda plaatsgevonden. Partijen zijn niet voor de zitting […]

Lees verder

Omdat cliënte de klacht bijna twee jaar na de afwijzing van de aansprakelijkheid bij de commissie aanhangig heeft gemaakt, is dat ruim na de in het reglement gestelde termijn van twaalf maanden na afhandeling van de klacht door het ziekenhuis. De commissie kan de klacht daarom niet behandelen.

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Stichting Ziekenhuis Bernhoven, gevestigd te Uden, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is buiten aanwezigheid van partijen behandeld op […]

Lees verder
1 9 10 11 12 13 16