Wat is een voorbeslissing?

Soms moet de commissie eerst een beslissing nemen of zij een klacht wel mogen behandelen. De commissie neemt dan een voorbeslissing. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij:

  • Niet bevoegd en niet ontvankelijk
    Als de zorgaanbieder in zijn reactie argumenten geeft waarom de commissie de klacht niet zou mogen behandelen (niet bevoegd of niet ontvankelijk) en wij weten niet of de zorgaanbieder gelijk heeft of niet, dan vragen we aan de commissie of zij de klacht wel of niet inhoudelijk mogen behandelen Als de commissie de klacht niet mag behandelen, dan stoppen we de behandeling van de klacht. Wij kunnen u dan helaas geen oplossing bieden.

    Als de commissie de klacht wel mag behandelen, dan gaan we door met de procedure. U hoort dan van ons wat we gaan doen en hoe de procedure verder gaat.

  • Depotontheffing
    Als de indiener heeft gevraagd om een depot ontheffing en de zorgaanbieder is het daar niet mee eens, dan leggen wij het verzoek voor aan de commissie.  Als de commissie besluit dat zij de klacht mogen behandelen, gaan wij door met de procedure. U hoort dan van ons wat we gaan doen en hoe de procedure verder gaat.

Vragen en contact

Als u nog vragen heeft, dan helpen we u graag verder. U kunt u ons bereiken op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 070 – 310 53 80.