Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 861-870 van de 2022 uitspraken

Het omgaan met een wetswijziging en de interpretatie daarvan vergt immers tijd en ervaring

Commissie: Sociaal Domein: Woonplaatsbeginsel en Toegang    Categorie: zorgverlening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 215408/225592

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit de vraag welke gemeente (financieel) verantwoordelijk is voor de zorg van cliënt. Verzoeker stelt dat verweerder de verantwoording voor de zorg van cliënt moet dragen vanaf 21 februari 2023, omdat cliënt per die datum ingeschreven stond bij de gemeente van verweerder. Deze verhuizing was noodzakelijk, […]

Het overlijden van moeder is pijnlijk, maar het ziekenhuis valt geen verwijt te maken

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 124068

Waar gaat de uitspraak over De klaagster meent dat het overlijden van haar moeder mogelijk voorkomen had kunnen worden als de behandelend artsen haar moeder beter in de gaten hadden gehouden en eerder bepaalde onderzoeken hadden uitgevoerd. Het ziekenhuis weerspreekt de klachten. Volgens de commissie is niet vast te stellen dat de artsen onvoldoende hun […]

Het plotselinge overlijden van de echtgenote van klager is het ziekenhuis niet aan te rekenen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109442

In het geschil tussen Klager en Stichting Amphia, gevestigd te Breda (verder te noemen het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]

Het psychologisch onderzoek is zorgvuldig uitgevoerd, maar er is niet tijdig en onzorgvuldig met de cliënt gecommuniceerd over de redenen voor het uitstel van het teruggavegesprek en het inplannen van een extra gesprek

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115516

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Mediant, stichting voor geestelijke gezondheidszorg Oost- en Midden-Twente, gevestigd te Enschede (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van […]

Het regelen van nazorg in een zorghotel is niet de taak van een ziekenhuis, ziekenhuis noemde dit als optie, door de cliënt zelf te regelen. De overdracht was goed, klacht is ongegrond.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Post-operatieve zorg    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109811

In het geschil tussen Cliënte en Haaglanden Medisch Centrum, gevestigd te Den Haag (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

Het tijdsverloop sinds het aanmeten van de bril maakt het onmogelijk vast te stellen of door de ondernemer verwijtbare fouten zijn begaan.

Commissie: Optiek    Categorie: Klachtenbehandeling    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT01-0005

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 25 juni 1997 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een montuur met glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 534,55. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 25 juni […]

Het toezicht op de gesloten afdeling van het woonzorgcentrum voldoet niet. Ook het aanbod aan activiteiten schiet tekort. Klacht gegrond

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Uitvoering behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 112448

In het geschil tussen   [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting Zorginstellingen Pieter van Foreest, gevestigd te Delft. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

Het valrisico van de patiënt had vermeld moeten worden in de opnamestaat, maar is geen reden voor schadevergoeding.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110610

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats], en Stichting ZorgSaam Zorggroep Zeeuws-Vlaanderen, (verder te noemen: het ziekenhuis), Behandeling van het geschil Klaagster heeft op 15 mei 2017 de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) verzocht onderhavig geschil in behandeling te nemen. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter […]

Het was beter geweest als toestemming was gevraagd voor het inzien van het eerdere dossier

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet-ontvankelijkonbevoegdongegrond   Referentiecode: 121449

Waar gaat de uitspraak over Het zou zorgvuldiger zijn geweest als de zorgaanbieder voor het intakegesprek aan de cliënt toestemming had gevraagd voor inzage in het bij de zorgaanbieder aanwezige, eerdere behandeldossier. Onrechtmatig is het niet. Ook de andere klachten zijn ongegrond.  Volledige uitspraak In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Stichting Vincent […]

Het was niet onzorgvuldig om cliënt over te plaatsen naar een andere locatie

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 124117

Waar gaat de uitspraak over Cliënt begrijpt niet waarom hij overgeplaatst werd naar een andere locatie en voelde zich op die locatie ook niet thuis, omdat de kamer klein en slecht onderhouden was. Hij heeft daar een aantal maanden moeten verblijven. Volgens de zorgaanbieder was de verhuizing noodzakelijk omdat de cliënt zich niet hield aan […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.