Commissie: Gehandicaptenzorg
Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
11893/12810
Waar gaat de uitspraak over Volgens de gemachtigde is de cliënte opzettelijk mishandeld door het verkeerd om aanbrengen van de voet/beenspalken. Volgens de gemachtigde zijn de voet/beenspalken niet zonder kracht verkeerd om te gebruiken. Daarnaast staat op de spalken duidelijk een L voor links en een R voor rechts. De commissie verklaart de gemachtigde niet-ontvankelijk, […]
Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
113339
In het geschil tussen: De [naam] wonende te [woonplaats], (verder te noemen: de cliënt) en Parnassia Groep BV, gevestigd te Den Haag (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
109165
In het geschil tussen [Klager], in de hoedanigheid van vertegenwoordiger van haar minderjarige zoon [cliënt], wonende te [plaats] en Academisch Ziekenhuis behorende bij de openbare universiteit Rotterdam. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Huidverzorging
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
115952
Onderwerp van het geschil Het geschil ziet op de ontevredenheid van de consument over de laserbehandeling die zij bij de on-dernemer heeft ondergaan in december 2016, voor een prijs van € 70,–. De gemachtigde van de consument heeft de klacht op 10 augustus 2017 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Huidverzorging
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
109266
In het geschil tussen [Consument], wonende te [plaats] en Beauty- en Wellnesscentre “Butterfly, gevestigd te Son en Breugel Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie treedt daarbij op als geschilleninstantie, zoals bedoeld in artikel 18 […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: Complicatie
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
119291
In het geschil tussen [Klaagster], weduwe van [naam], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam], en Stichting Sint Franciscus Vlietland Groep, gevestigd te Rotterdam, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: Complicatie
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
112387
In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], nabestaande van wijlen [naam patiënt] en Stichting Merem Behandelcentra, gevestigd te Hilversum. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 11 januari […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
17718/26325
Waar gaat de uitspraak over De cliënte krijgt in 2011 een verkeerde diagnose, waarna zij PTSS-klachten heeft ontwikkeld. In 2011 is een traject volgens het klachtenbemiddelingstraject doorlopen. Na verloop van zeven jaar is de klacht nogmaals ingediend. Volgens de in 2011 geldende klachtregeling van het ziekenhuis verjaart een klacht na verloop van twee jaar en […]
Commissie: Gehandicaptenzorg
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
1185802
In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam], en Prinsenstichting, onderdeel van Stichting de Opbouw, gevestigd te Purmerend, (verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil De commissie verwijst voor het verloop van de procedure naar haar ontvankelijkheidsverklaring d.d. 17 oktober 2018, waarvan de inhoud als hier herhaald en ingelast dient te […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: Beroepsgeheim / geheimhoudingsplicht
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
117350
In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en de Stichting Protestants Christelijk Ziekenhuis Ikazia, gevestigd te Rotterdam,(verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de stukken, die partijen […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.