Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: Redelijk belang
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
240192/385683
Waar gaat de uitspraak over? Cliënte stelt dat zij van de zorgaanbieder niet de zorg heeft gekregen waarop zij op grond van de Wmo-indicatie recht heeft en dat ook de kwaliteit van de zorg onvoldoende is geweest. Naar aanleiding van de klachten van cliënte heeft de interne klachtencommissie cliënte en de zorgaanbieder gehoord en haar […]
Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
246230/610781
Waar gaat de uitspraak over? Klaagster stelt de zorgaanbieder aansprakelijk voor het voortijdig overlijden van haar moeder door slechte zorgverlening. Ze verwijt de zorgaanbieder fouten bij het zwachtelen, het niet opvolgen van houdingsadviezen, een vertraagde verwijzing naar het ziekenhuis en gebrekkige wondzorg. De zorgaanbieder stelt dat alle zorg conform richtlijnen en protocollen is verleend door […]
Commissie: Gehandicaptenzorg
Categorie: -
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
566392/626517
Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil tussen de ouders van de cliënt en de zorgaanbieder draait het om de kwaliteit van zorg en de communicatie. De cliënt, die lijdt aan een ernstig epilepsiesyndroom met een verstandelijke beperking, woonde vier jaar bij de zorgaanbieder. De problemen ontstonden toen het eetprotocol niet meer werd gevolgd, […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On) zorgvuldigheidKlachtafhandeling
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
129326/141062
Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de cliënt ziet op de kwaliteit van de zorgverlening en de klachtafhandeling door de zorgaanbieder. Volgens de zorgaanbieder is de vordering van de cliënt verjaard en is er tijdens de zorgverlening zorgvuldig gehandeld. Wel heeft de klachtafhandeling vertraging opgelopen door COVID-19 en de vakantieperiode. Naar het oordeel […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: voorwaarden
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
122419
Waar gaat de uitspraak over? Het ziekenhuis geeft aan dat sinds de klacht beantwoording op 18 februari 2016 zijn inmiddels meer dan drie jaar verstreken tot het moment waarop de klacht bij de commissie aanhangig is gemaakt. Dat is meer dan de termijn van 12 maanden volgens het reglement van de commissie, zodat de klacht […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: -
Referentiecode:
123210
Waar gaat de uitspraak over Cliënt heeft zijn klacht te laat bij de commissie ingediend. De termijn van 12 maanden is overschreden. Ook is er geen reden om te oordelen dat deze overschrijding hem niet kan worden verweten. De cliënt is niet-ontvankelijk in zijn klacht. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], […]
Commissie: Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg
Categorie: -
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: voorbeslissing
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
246600/467325
Waar gaat de uitspraak over? De broer van klaagster was in behandeling bij een therapeute en nodigde zijn familie, waaronder klaagster, uit voor enkele sessies. Klaagster voelde zich echter niet begrepen door de therapeute en vond haar aanpak amateuristisch en niet empathisch, wat volgens haar tot verdeeldheid binnen de familie leidde. Ze diende een klacht […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: Ontvankelijkheid
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring
Uitkomst: ontvankelijk
Referentiecode:
253017/300319
Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft beoordeeld of de cliënte haar klacht mag voorleggen, nadat het ziekenhuis had aangevoerd dat de klacht niet volledig in de interne klachtenprocedure was behandeld en dat de cliënte geen belang meer zou hebben vanwege een reeds gedane uitspraak van het Regionaal Tuchtcollege. Uit de stukken blijkt echter […]
Commissie: Zelfstandige Klinieken
Categorie: -
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
240248/385223
Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt met ernstige pijnklachten, waaronder oorpijn, hoofdpijn en slikproblemen, werd doorverwezen naar de zorgaanbieder, waar de diagnose ‘atypische aangezichtspijn’ werd gesteld. Ondanks behandelingen verergerden haar klachten, en ze kreeg ernstig ondergewicht. Na zes maanden stelde een KNO-arts in een ander ziekenhuis een vergevorderde, niet-behandelbare keeltumor vast. Haar echtgenoot diende […]
Commissie: Zelfstandige Klinieken
Categorie: (On) zorgvuldigheidDiagnoseKlachtenbehandelingPrivacy
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
181948/189600
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over privacyschending, een onjuiste diagnose, een onvoldoende behandeling en onzorgvuldige klachtenbehandeling. De zorgaanbieder is van mening zorgvuldig en naar behoren gehandeld te hebben. Ten aanzien van de privacyschending is de commissie van oordeel dat, gelet op de geschreven aanvulling van de cliënt op de machtiging voor het […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.