Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1081-1090 van de 2022 uitspraken

Klacht over zorguren en schadevergoeding ongegrond verklaard

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Redelijk belang    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 240192/385683

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte stelt dat zij van de zorgaanbieder niet de zorg heeft gekregen waarop zij op grond van de Wmo-indicatie recht heeft en dat ook de kwaliteit van de zorg onvoldoende is geweest. Naar aanleiding van de klachten van cliënte heeft de interne klachtencommissie cliënte en de zorgaanbieder gehoord en haar […]

Klacht over zorgverlening en aansprakelijkheid bij overlijden van cliënte

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 246230/610781

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster stelt de zorgaanbieder aansprakelijk voor het voortijdig overlijden van haar moeder door slechte zorgverlening. Ze verwijt de zorgaanbieder fouten bij het zwachtelen, het niet opvolgen van houdingsadviezen, een vertraagde verwijzing naar het ziekenhuis en gebrekkige wondzorg. De zorgaanbieder stelt dat alle zorg conform richtlijnen en protocollen is verleend door […]

Klacht over zorgverlening en communicatie ongegrond verklaard

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 566392/626517

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil tussen de ouders van de cliënt en de zorgaanbieder draait het om de kwaliteit van zorg en de communicatie. De cliënt, die lijdt aan een ernstig epilepsiesyndroom met een verstandelijke beperking, woonde vier jaar bij de zorgaanbieder. De problemen ontstonden toen het eetprotocol niet meer werd gevolgd, […]

Klacht over zorgverlening ongegrond, klachtafhandeling duurde wel te lang

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheidKlachtafhandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 129326/141062

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de cliënt ziet op de kwaliteit van de zorgverlening en de klachtafhandeling door de zorgaanbieder. Volgens de zorgaanbieder is de vordering van de cliënt verjaard en is er tijdens de zorgverlening zorgvuldig gehandeld. Wel heeft de klachtafhandeling vertraging opgelopen door COVID-19 en de vakantieperiode. Naar het oordeel […]

Klacht te laat bij commissie ingediend, daarom kan deze niet behandeld worden

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: voorwaarden    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 122419

Waar gaat de uitspraak over? Het ziekenhuis geeft aan dat sinds de klacht beantwoording op 18 februari 2016 zijn inmiddels meer dan drie jaar verstreken tot het moment waarop de klacht bij de commissie aanhangig is gemaakt. Dat is meer dan de termijn van 12 maanden volgens het reglement van de commissie, zodat de klacht […]

Klacht te laat bij de commissie ingediend

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: -   Referentiecode: 123210

Waar gaat de uitspraak over Cliënt heeft zijn klacht te laat bij de commissie ingediend. De termijn van 12 maanden is overschreden. Ook is er geen reden om te oordelen dat deze overschrijding hem niet kan worden verweten. De cliënt is niet-ontvankelijk in zijn klacht. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], […]

Klacht tegen therapeute niet-ontvankelijk verklaard

Commissie: Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: voorbeslissing   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 246600/467325

Waar gaat de uitspraak over? De broer van klaagster was in behandeling bij een therapeute en nodigde zijn familie, waaronder klaagster, uit voor enkele sessies. Klaagster voelde zich echter niet begrepen door de therapeute en vond haar aanpak amateuristisch en niet empathisch, wat volgens haar tot verdeeldheid binnen de familie leidde. Ze diende een klacht […]

Klacht tegen ziekenhuis ontvankelijk ondanks eerdere tuchtrechtelijke procedure

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 253017/300319

Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft beoordeeld of de cliënte haar klacht mag voorleggen, nadat het ziekenhuis had aangevoerd dat de klacht niet volledig in de interne klachtenprocedure was behandeld en dat de cliënte geen belang meer zou hebben vanwege een reeds gedane uitspraak van het Regionaal Tuchtcollege. Uit de stukken blijkt echter […]

Klacht tegen zorgaanbieder gegrond verklaard wegens nalatigheid in diagnostiek

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 240248/385223

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt met ernstige pijnklachten, waaronder oorpijn, hoofdpijn en slikproblemen, werd doorverwezen naar de zorgaanbieder, waar de diagnose ‘atypische aangezichtspijn’ werd gesteld. Ondanks behandelingen verergerden haar klachten, en ze kreeg ernstig ondergewicht. Na zes maanden stelde een KNO-arts in een ander ziekenhuis een vergevorderde, niet-behandelbare keeltumor vast. Haar echtgenoot diende […]

Klacht ten dele gegrond: zorgvuldige diagnose en behandeling, maar zorgaanbieder moest overleggen over gegevensdeling

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On) zorgvuldigheidDiagnoseKlachtenbehandelingPrivacy    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 181948/189600

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over privacyschending, een onjuiste diagnose, een onvoldoende behandeling en onzorgvuldige klachtenbehandeling. De zorgaanbieder is van mening zorgvuldig en naar behoren gehandeld te hebben. Ten aanzien van de privacyschending is de commissie van oordeel dat, gelet op de geschreven aanvulling van de cliënt op de machtiging voor het […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.