informatie(verstrekking)

Klachten over behandeling en bejegening ongegrond

Waar gaat de uitspraak over? Door een verkeerde diagnose heeft de cliënt onnodig geleden. De cliënt verwijt de zorgaanbieder onzorgvuldig handelen op 14 en 16 november 2021, onheuse bejegening en onvoldoende informatieverstrekking. Volgens de zorgaanbieder is de cliënt zorgvuldig en volgens protocol behandeld en bejegend. Verder is de cliënt niet-ontvankelijk in de klachten over de […]

Lees verder

Zorgaanbieder handelde zorgvuldig en in het belang van cliënt, maar informatieverstrekking richting familie kon duidelijker

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de klaagster betreft de kwaliteit van zorg aan de cliënt. Zo zou de zorgaanbieder zich niet aan het diabetesdieet van de cliënt hebben gehouden, schoot de valbescherming tekort en is geen goede palliatieve zorg verleend. Volgens de zorgaanbieder is de behandeling zorgvuldig en volgens het behandelplan en […]

Lees verder

Onvoldoende communicatie door zorgaanbieder en onzorgvuldige opzegging behandelovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over gebrekkige communicatie tussen twee bedrijfsonderdelen van de zorgaanbieder en de wijze waarop de behandelovereenkomst door de zorgaanbieder is opgezegd. De zorgaanbieder erkent dat sprake is geweest van gebrekkige communicatie tussen de afdeling betrokken bij het wonen en de afdeling betrokken bij de behandeling van de cliënt, […]

Lees verder

Cliënte onjuist geïnformeerd over kosten woning: zorgaanbieder heeft niet voldaan aan zorgplicht

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte is via een uitstroomurgentie in een woning van de zorgaanbieder geplaatst. Deze woning had zij in samenspraak met haar begeleider geaccepteerd op grond van de kosteninformatie zoals verstrekt door de zorgaanbieder. Bij het ontvangen van het huurcontract bleek echter dat de stook- en servicekosten veel hoger lagen. De […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft zorgvuldig gehandeld bij informatieverstrekking aan huisarts en reclassering

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt dat de behandelaar een brief naar huisarts heeft gestuurd. Hij was het hier niet mee eens. Daarnaast bevat de brief een onjuiste diagnose en onwaarheden. Ook klaagt de cliënt dat de behandelaar informatie heeft verstrekt aan de reclassering, terwijl hij hier geen toestemming voor heeft gegeven. De […]

Lees verder

Indicatie voor staaroperatie aanwezig, informatieverstrekking door zorgaanbieder had zorgvuldiger gekund

Waar gaat de uitspraak over Tijdens een staaroperatie is er bij de cliënte een ernstige complicatie opgetreden, waardoor zij schade heeft opgelopen. Volgens de cliënte was er onvoldoende indicatie voor een staaroperatie, is zij onvoldoende voorgelicht over de complicaties van de ingreep en is haar bloeddruk voorafgaand aan de ingreep niet opgemeten. De cliënte verwijt […]

Lees verder