Communicatie

Medisch gezien geen nadeel cliënt door tekortkomingen communicatie, wel sprake diep ingrijpen persoonlijke leven cliënt

Waar gaat de uitspraak over? De commissie wijst een klacht over door cliënt gestelde medische fouten vanaf het plaatsvinden van een blaasoperatie tot aan een openhartoperatie af, maar wijst het klachtonderdeel betreffende gebrekkige communicatie en tekortkomingen op organisatorisch vlak toe. Volledige uitspraak Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door […]

Lees verder

Onbedoelde juridisering klacht over communicatie

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte is in de periode van juni 2020 tot en met mei 2021 onder behandeling geweest voor borstkanker bij de zorgaanbieder. De klacht gaat over de bejegening door de medewerkers van de zorgaanbieder gedurende die behandeling. De uitspraak in het geschil tussen mevrouw [naam], wonende in [plaats] (hierna te […]

Lees verder

Zorgaanbieder had eerder verantwoordelijkheid moeten nemen in vertroebelde relatie met familieleden

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster is van mening dat er een aantal dingen niet goed zijn gegaan in de periode dat de cliënt verbleef bij de zorgaanbieder. De klachten zien op onterecht declareren van uren, de kwaliteit van zorg, bejegening en communicatie. De zorgaanbieder heeft een beroep gedaan op niet-ontvankelijkheid, zodat de commissie allereerst […]

Lees verder

Zorgaanbieder handelde medisch zorgvuldig, maar communicatie was gebrekkig

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte stelt dat de operatie drie maanden vertraging heeft opgelopen, waardoor zij kosten heeft moeten maken. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder medisch zorgvuldig en conform protocol heeft gehandeld. De zorgaanbieder heeft echter op gebrekkige wijze gecommuniceerd met cliënte. Doordat de communicatie op essentiële momenten gebrekkig was, is […]

Lees verder