Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: informatieplicht
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
128670/138166
Waar gaat de uitspraak over? De klager stelt dat klager voorafgaand aan de afspraak met de zorgaanbieder niet is geïnformeerd over de financiële gevolgen van de afspraak. Ook stelt de klager dat er ten onrechte een Diagnose Behandel Combinatie (dbc) code is geopend, omdat niet is voldaan aan de essentiële voorwaarden om een dbc-code te […]
Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
112797
In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats], en Stichting Rivierduinen, gevestigd te Leiden. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On) zorgvuldigheidbejegening
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
192991/210583
Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een behandelovereenkomst tussen cliënte en zorgaanbieder. Het geschil betreft de door cliënt gestelde onvolledigheid van het medisch dossier waardoor een in gezamenlijke opdracht uitgevoerd deskundigenonderzoek volgens cliënt niet naar behoren kon plaatsvinden en een door cliënt gestelde discrepantie tussen hetgeen de behandelend artsen aan cliënt […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Voetverzorging
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
103246
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 februari 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van een pedicurebehandeling tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 20,50. De behandeling vond plaats op of omstreeks 15 februari 2016. Het […]
Commissie: Optiek
Categorie: Zorgvuldig handelen ondernemer
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPT01-0018
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 september 2000 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot levering van een montuur met glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 865,36. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 26 september 2000. […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
-
Waar gaat de uitspraak over? “Volgens cliënte is zij tijdens haar bezoeken aan de zorgaanbieder door een derde op de achtergrond in de gaten gehouden en is zij ten onrechte niet toegelaten tot een wachtkamer. De zorgaanbieder heeft verklaard het zeer te betreuren dat cliënte zich door de zorgaanbieder begluurd voelt en dat haar zonder […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
168200/176157
Waar gaat de uitspraak over? Consument stelt dat de ondernemer per ongeluk enkele plekken rond het oor van consument heeft gesneden en daarom wil consument het betaalde bedrag terug ontvangen. Ook stelt consument dat ondernemer het betaalde bedrag niet terug wil betalen omdat de consument de gevraagde knipbeurt heeft gekregen en het maar een klein […]
Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
6991/18927
Waar gaat de uitspraak over De cliënte is het niet eens met de onbehoorlijke wijze van behandeling door de zorgaanbieder. De behandeling was onzorgvuldig en onprofessioneel. De cliënte en haar dochter hebben beiden in het hele jaar dat zij onder behandeling zijn geweest bij de zorgaanbieder, geen behandelplan gekregen. De zorgaanbieder erkent dat de behandeling […]
Commissie: Ambulancezorg
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
161258/170993
Waar gaat de uitspraak over? Cliënt voelde een herseninfarct opkomen omdat de klachten overeenkwamen met de klachten die hij eerder had gehad. De ambulanceverpleegkundige heeft na onderzoek besloten om cliënt niet mee te nemen naar het ziekenhuis. Cliënt werd de volgende ochtend wakker met uitvalverschijnselen en coördinatieproblemen waarna de huisarts cliënt met ambulance naar het […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
26729/30109
Waar gaat de uitspraak over De cliënte is zwanger en verschijnt op de huisartsenpost met gedeeltelijke uitvalsverschijnselen in het gezicht. De huisarts geeft aan dat deze klacht normaal met prednison te behandelen is. Deze normale behandeling geldt bij volledige uitval. De kno-arts, die beslist over de behandelingswijze, schrijft toch een andere behandeling voor. De cliënte […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.