Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 521-530 van de 2007 uitspraken

De operaties die de cliënte heeft laten uitvoeren zijn te kwalificeren als hersteloperaties. Op basis van de eerdere uitspraak van de commissie moeten de kosten ervan daarom aan de cliënte vergoed worden

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Kosten    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111895

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Indigoletta B.V., gevestigd te Venlo, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 30 mei 2018 te […]

De partijen zijn tot een schikking gekomen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Schikking ter zitting    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: schikking ter zitting   Referentiecode: 147252/167941

Waar gaat de uitspraak over? Partijen zijn tijdens de behandeling met elkaar tot een schikking gekomen. Zorgaanbieder maakt oprechte excuses voor de tekortkomingen. Er zijn geen aanwijzingen dat cliënt onvoldoende persoonlijke verzorging of onvoldoende eten en drinken heeft gekregen. Daarnaast zien partijen ervan af om verdere discussie te voeren over de causaliteit tussen de tekortkomingen […]

De partner van de cliënt is zelf geen cliënt

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 107925/128608

Waar gaat de uitspraak over De partner van de klager is meerdere keren bij de zorgaanbieder behandeld. Hierbij heeft de klager geen begeleiding gehad, terwijl hij hier wel om heeft gevraagd en de toestand van zijn partner een groot effect op hem heeft. De commissie moet beoordelen of ze bevoegd is om de klacht inhoudelijk […]

De procedure bij de klachtencommissie van het ziekenhuis moet worden beschouwd als een interne klachtenprocedure. De zienswijze van de door de klachtencommissie geraadpleegde externe deskundige moet aan de cliënte worden verstrekt. Het ziekenhuis moet een symbolische schadevergoeding van € 1,– betalen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Klachtafhandeling    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117349

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Stichting Groene Hart Ziekenhuis, gevestigd te Gouda, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

De psychiater heeft in de behandeling en bejegening van cliënte niet correct gehandeld

Commissie: Vrijgevestigde GGZ Praktijken    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 123954

Waar gaat de uitspraak over Volgens cliënte heeft zij geen behandeling gehad, is zij onheus bejegend en is zij verkeerd geïnformeerd over de kosten van de behandeling. Ook is er zonder haar toestemming verslag gedaan aan de huisarts. De psychiater geeft aan dat cliënte is geïnformeerd over de kosten, dat er ook een behandelplan is […]

De regels op het gebied van het verstrekken van hulpmiddelen bieden ruimte om eigen beleid te voeren. Omdat de zorgaanbieder een specialistisch instituut voor visueel gehandicapte Wlz-cliënten is, moet de zorgaanbieder de bril vergoeden.

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: Vergoedingen    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111920

In het geschil tussen [Klager], in zijn hoedanigheid van vertegenwoordiger van zijn dochter [cliënte], wonende te [plaats], en Stichting Kentalis Zorg, gevestigd te Sint-Michielsgestel, (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie […]

De revalidatietrajecten zijn onzorgvuldig verlopen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 1407/12258

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft de  diagnose MS. Hij  vindt dat het poliklinisch revalidatietraject bij de zorgaanbieder van 2015 tot 2018 onzorgvuldig, onvolledig en rommelig verliep. Ook was klinisch traject na zijn val in 2017 naar zijn mening onzorgvuldig en onvolledig. De zorgaanbieder betreurt het dat cliënt dat zo heeft ervaren, maar […]

De termijn waarop de foto’s van Facebook zijn verwijderd is aan de lange kant, maar niet zo lang dat dit aan de zorgaanbieder verwijtbaar is. Ten aanzien van de klachten over de wisselende begeleiders en onduidelijke regels heeft de zorgaanbieder al maatregelen genomen, zodat de cliënt geen belang meer heeft bij een beslissing.

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 120761

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Stichting Anton Constandse, gevestigd te Den Haag (verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het […]

De uitvoering van de zorg van de zorgaanbieder was adequaat, de wachttijden waren niet onredelijk. Op de website van de zorgaanbieder staat welke zorg onder het eigen risico van de cliënt valt, dat is voldoende.

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109922

In het geschil tussen Cliënte en de Stichting Mondriaan, gevestigd te Heerlen, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. De mondelinge behandeling heeft […]

De verticale krassen rond de montageboringen zijn te wijten aan de ondernemer nu de ondernemer de glazen heeft gemonteerd en gedemonteerd.

Commissie: Optiek    Categorie: Aansprakelijkheid ondernemer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT06-0030

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 13 december 2005 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van twee brillenglazen en het inslijpen van die glazen in het oude montuur van de consument tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.