Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 431-440 van de 2007 uitspraken

Curis-behandeling. Er is geen garantie dat een operatie altijd tot het gewenste resultaat leidt.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Inspanningsverplichting    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110545-2

In het geschil tussen Cliënt en Medisch Spectrum Twente, gevestigd te Enschede (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]

Dat bij nader onderzoek in het ziekenhuis met behulp van gespecialiseerde apparatuur een andersluidende diagnose naar voren kan komen, maakt niet dat de ambulancebroeders onzorgvuldig hebben gehandeld. Ambulancebroeders kunnen uitsluitend gebruik maken van de relatief beperkte apparatuur die in de ambulance beschikbaar is

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118309

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Ambulance Amsterdam, gevestigd te Amsterdam, (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ambulancezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter […]

Dat cliënt de behandeling is ondergaan, betekent niet perse dat cliënt was geïnformeerd en toestemming heeft gegeven

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: informatie(verstrekking)    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 254178/365494

Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft niet kunnen vaststellen dat de doorverwijzing van cliënt medisch noodzakelijk was en heeft evenmin kunnen vaststellen dat cliënt voorafgaand aan zijn behandeling is geïnformeerd over die behandeling. De klacht is om die reden gegrond. De vordering tot terugbetaling van het factuurbedrag wordt afgewezen, aangezien de commissie niet […]

Dat cliënt niet tevreden is over resultaat betekent niet dat zorgaanbieder zich onvoldoende heeft ingespand

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: informed consent/informatieplicht    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 234646/244255

Waar gaat de uitspraak? De cliënte verwijt de zorgaanbieder dat een neuscorrectie niet conform afspraak is uitgevoerd en dat het resultaat niet is zoals besproken. De cliënte verlangt een vergoeding om een herstelingreep in het buitenland te laten uitvoeren. De commissie verklaart de klacht van de cliënte ongegrond. Over de ingreep bestond vooraf overeenstemming en […]

Dat de cliënt het vertrouwen heeft verloren in het handelen van de uroloog, komt door de wederzijdse stroeve communicatie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 113842

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Stichting Amphia, gevestigd te Breda. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op […]

dat de ondernemer het gebruikte haarstuk heeft weggegooid, komt de commissie niet bij gebrek aan onderbouwing, niet vreemd voor

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Haarverzorging    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116039

Onderwerp van het geschil Het geschil ziet op het wegraken van een door de consument bij de ondernemer in maart 2017 afge-nomen, maar later door haar weer ingeleverd, haarstuk. Volgens de consument zou de ondernemer dit haarstuk, waarvoor de consument € 180,– had betaald, trachten aan een ander te verkopen. De ondernemer heeft haar echter […]

Dat er na een operatie complicaties optreden, betekent niet dat de operatie niet juist is uitgevoerd

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 224527/233540

Waar gaat de uitspraak over? Client is een operatie ondergegaan bij zorgaanbieder voor een dubbelzijdige borstamputatie. Het resultaat van de amputatie is niet wat cliënt verwachtte en ze ervaart veel pijn na de operatie. Client stelt dat de chirurg de operatie niet juist heeft uitgevoerd en slechte nazorg heeft gegeven. De commissie oordeelt dat nergens […]

Dat interne klachtenprocedure te lang heeft geduurd, betekent niet dat zorgaanbieder onzorgvuldig heeft gehandeld.

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: bejegening/ onzorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 199488/223444

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt heeft diverse klachten ingediend omtrent het (gebrek aan) handelen van de zorgaanbieder vóór, tijdens en na de behandeling die cliënt extern onderging. Zo klaagt cliënt onder andere over het gebrek aan begeleiding tijdens die behandeling en over het missen van signalen toen cliënt nadien in crisis kwam te verkeren. […]

Dat jeugdige zich bij gemeente meldt, betekent niet dat die gemeente diens woonplaats is

Commissie: Sociaal Domein: Woonplaatsbeginsel en Toegang    Categorie: Kostenzorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 242542/254073

Waar gaat de uitspraak over? In het onderhavige geschil staat centraal de vraag of de gemeente waar de jeugdige zich heeft gemeld met een hulpvraag financieel verantwoordelijk is voor de bekostiging van de jeugdreclassering vanaf 1 januari 2022. Volgens verzoeker is verweerder verantwoordelijk, omdat de jeugdige zich met zijn hulpvraag in de gemeente van de […]

Dat klager meer psychische klachten heeft gekregen door de behandeling bij de zorginstelling, is niet aangetoond. De enkele mededeling van klager dat de mishandeling heeft plaatsgevonden, terwijl cliënt er geen herinnering aan heeft, is onvoldoende om de klacht gegrond te verklaren. De zorgaanbieder heeft de diagnose van klager uit justitiële stukken overgenomen als werkdiagnose, maar is na nader onderzoek tot een eigen diagnose gekomen. De andere klachten zijn ongegrond

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117782

In het geschil tussen [Klager], wonende te [plaats] en GGZ Noord-Holland-Noord, gevestigd te Heiloo, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 27 augustus […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.