Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 271-280 van de 2022 uitspraken

Cliënte heeft geen reden om zich niet aan de 12 maanden-termijn te houden

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Klachtafhandeling    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 50118/80838

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft een klacht ingediend over het plaatsen van een kruisband in haar rechterknie en de langdurige klachten die zij hieraan over heeft gehouden. De kliniek vindt dat de cliënte niet ontvankelijk is in haar klacht, omdat zij deze niet binnen de 12 maanden-termijn bij de commissie heeft gemeld. […]

Cliënte heeft haar klacht over de aanpassing van de second opinion ter zitting ingetrokken. De resterende klachten kan de commissie niet behandelen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 119292

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats], en Academisch Ziekenhuis Groningen, gevestigd te Groningen, (verder te noemen: de zorgaanbieder), Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie voor Consumentenzaken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]

Cliënte heeft het ziekenhuis geen toestemming gegeven om de betrokken specialist bij het onderzoek naar de klacht te betrekken. Daardoor heeft zij het ziekenhuis de gelegenheid ontnomen om inhoudelijk op de klacht te reageren. Daarom kan de commissie cliënte niet ontvangen in haar klacht

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118114

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te Delft, en Haaglanden Medisch Centrum, gevestigd te Den Haag (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]

Cliënte heeft klachten over de wijze waarop thuiszorg is verleend door zorgverlener

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 116655/132841

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte verwijt de zorgaanbieder dat zij haar en haar echtgenoot onbehoorlijk heeft bejegend. Zij heeft de cliënte onvoldoende geïnformeerd over de zorgmogelijkheden, zoals de plaatsing van een unit/aanbouw aan huis. De zorg die de zorgaanbieder heeft verleend was onvoldoende c.q. ontoereikend. Gelet op de geconstateerde verwondingen meent de cliënte ook […]

Cliënte heeft niet aangetoond, dat de door haar gestelde aandoeningen zijn veroorzaakt doordat de zorgaanbieder haar niet EU-goedgekeurde hyaluronzuurfillers heeft toegediend. Daarbij speelt een rol dat cliënte de zorgaanbieder niet in de gelegenheid heeft gesteld om een medische indicatie voor de aandoeningen te stellen

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118606

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Achigharoe B.V., gevestigd te Amsterdam, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de stukken die partijen aan haar […]

Cliënte heeft niet eerst de interne klachtenprocedure doorlopen. Geen sprake van een uitzondering die dit kunnen rechtvaardigen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118029

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Stichting VieCuri Medisch Centrum voor Noord-Limburg, gevestigd te Venlo, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken, […]

Cliënte heeft op geen enkele wijze onderbouwing gegeven waarom het coachingstraject ver beneden peil zou zijn geweest. De klacht over het moeten verlaten van de woning zonder doorbemiddeling kan de commissie niet behandelen, omdat deze klacht niet gaat over de door de zorgaanbieder verleende zorg

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 113672

In het geschil tussen [Klager], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam gemachtigde], en Stichting Leviaan, gevestigd te Purmerend, (verder te noemen: de zorgaanbieder), gemachtigde: [naam gemachtigde zorgaanbieder] Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie […]

Cliënte heeft schade opgelopen door handelen zorgaanbieder

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On) zorgvuldigheidbejegening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 182509/195963

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de bejegening van de cliënte door de zorgaanbieder, in het bijzonder de plotseling beëindigde EMDR-behandeling, het niet nakomen van afspraken en het disfunctioneren van de klachtenfunctionaris. De zorgaanbieder heeft niet op de klacht gereageerd en is ook niet ter zitting verschenen. De commissie tilt zwaar aan het feit […]

Cliënte hoefde niet eerst in gesprek te gaan met de zorgaanbieder

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: consument aan voorwaarden voldaan    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 4795/7067

Waar gaat de uitspraak over Cliënte heeft volgens de commissie haar klacht voldoende duidelijk omschreven. Het mag wenselijk zijn dat eerst wordt geprobeerd via een gesprek de klacht op te lossen, maar het weigeren van een gesprek mag er niet toe leiden dat geen inhoudelijke reactie op de klacht wordt gegeven. Als een gesprek tussen […]

Cliënte houdt zich niet aan behandelkader; behandelingsovereenkomst opgezegd

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Beëindiging behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 221564/236908

Waar gaat de uitspraak over? De zorgaanbieder heeft de muziektherapie van de cliënt beëindigd en daarna ook de behandelingsovereenkomst in zijn geheel. De cliënt is het hier niet mee eens. De commissie oordeelt dat de muziektherapie na ruim zes jaar op goede grond beëindigd is, omdat de muziektherapie geen effect meer had en een afhankelijkheidsrelatie […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.