Commissie: Optiek
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
28576/33532
Waar gaat de uitspraak over De consument is met klachten bij de ondernemer gekomen en is door deze onderzocht. Volgens de ondernemer komt het verminderde zicht van de consument door enorme beschadiging van de brilglazen en de aantasting op de coating van de glazen. Uit een onderzoek door de fabrikant van de bril blijkt dat […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
43045/49517
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de teennagel behandeling door de ondernemer. De behandeling bij de ondernemer verliep niet soepel, zij liet telkens wat vallen en kon de nagels soms niet knippen. Vijf dagen na de behandeling liet een gel nagel los. De consument heeft die dag telefonisch contact gehad met de […]
Commissie: Optiek
Categorie: OntbindingOvereenkomst
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
188556/196304
Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een montuur met multifocale glazen van de ondernemer. De consument kan met de bril, ondanks verschillende glazen, niet goed lezen. Ook kan consument met de bril niet goed in de verte zien. De ondernemer is geen resultaatsverbintenis aangegaan, maar een inspanningsverbintenis. De commissie is van oordeel dat […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
175779/186802
Waar gaat de uitspraak over? Volgens de consument hebben de ontharingsbehandelingen van haar bovenrug en gezicht niet het beloofde resultaat opgeleverd. De intake had veel beter gemoeten en tussentijds had moeten worden gecontroleerd of de behandelingen effect hadden. De consument wil haar geld terug en een schadevergoeding omdat de situatie na de behandelingen is verslechterd. […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Haarverzorging
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
93484
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft kort gezegd volgens de consument het niet nakomen van gemaakte afspraken door de ondernemer. De consument stelt dat haar klacht(en) dateren van 1 januari 2008 en dat zij die reeds toen aan de ondernemer heeft voorgelegd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak […]
Commissie: Optiek
Categorie: Ontbinding
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
69886
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in maart 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een bril (montuur en glazen) voor een totaalprijs van € 270,–. De levering heeft in april 2012 plaatsgevonden. De consument heeft bij de levering direct de […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Bewijs
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
189027/200466
Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer zou de haarkleur van de consument veranderen. De consument is van mening dat de haarkleur niet overeenkomt met de afgesproken kleur. De commissie oordeelt dat de ondernemer zijn betoog onvoldoende heeft onderbouwd. De klacht is gegrond en de ondernemer dient het betaalde aan de consument terug te betalen. […]
Commissie: Optiek
Categorie: Schade
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
174521/195384
Waar gaat de uitspraak over? De consument is van mening dat de oogmeting niet juist is uitgevoerd door de ondernemer. De consument meent schade te hebben geleden door de onjuiste meting. De commissie is van oordeel dat de ondernemer niet tekort is geschoten in de nakoming van de overeenkomst. De gevorderde schade wordt dan ook […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Haarverzorging
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
113527
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 16 januari 2017 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, betreffende een door de ondernemer aan de consument te leveren haarwerk, waarvoor door de consument een prijs is betaald van in totaal € 1.750,– (waarvan een bedrag van € 419,50 is betaald door haar verzekeraar […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Haarverzorging
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
106470-2017
in het geschil tussen: [naam consument], wonende te [plaatsnaam] (verder te noemen: de consument) en Sanco Coiffure, gevestigd te Velp (verder te noemen: de ondernemer) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.