Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1301-1310 van de 2022 uitspraken

Ondanks ernstige klachten na neuscorrectie is zorgaanbieder niet toerekenbaar tekortgeschoten

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 144455/171350

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte heeft een neuscorrectie ondergaan. Volgens cliënte is de neus na de operatie dik gebleven en is de neus gaan zwellen, kloppen en ontsteken. Ze heeft erge pijn aan haar neus, in haar hoofd en in haar ogen. Er hebben hierna meerdere behandelingen plaatsgevonden, maar zonder effect. Cliënte heeft een […]

Ondanks inspanning van arts, geen effectieve behandeling die pijn van cliënte verzacht

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 50825/83637

Waar gaat de uitspraak over De klager is de vader van de cliënte. De cliënte heeft al anderhalf jaar last van hevige buikpijn. De klager vindt dat er door het pijn behandelcentrum te weinig is gedaan om een diagnose vast te stellen en de pijn van de cliënte te verzachten. De zorgaanbieder heeft het behandelplan […]

Ondanks onjuiste diagnose volgens klaagster, klacht ongegrond

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Inspanningsverplichting    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 99938/114894

Waar gaat de uitspraak over? Dochter van klaagster heeft zich in maart 2019 met verwijzing van huisarts, waarin stond dat gedacht werd aan alopecia androgenetica, tot de zorgaanbieder gewend met haarverlies. Zorgaanbieder heeft deze diagnose niet gesteld. Dochter stelt ruim een jaar aan kostbare tijd te hebben verloren waarin zij het haarverlies had kunnen beperken. […]

Onderbreking zorg onderbreekt verantwoordelijkheid gemeente niet

Commissie: Sociaal Domein: Woonplaatsbeginsel en Toegang    Categorie: kosten/ zorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 336018/363672

Waar gaat de uitspraak over? In het onderhavig geschil staat centraal de vraag welke gemeente (financieel) verantwoordelijk is voor de zorg aan de jeugdige. De jeugdige woonde in een zorginstelling in de gemeente van verzoeker. De moeder van de jeugdige onderbrak de zorg van de zorginstelling en nam de jeugdige mee naar haar huis. De […]

Ondermaatse zorg na verhuizing van ALS-patiënt

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 248671/448156

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt, een ALS-patiënt, verbleef in een zorginstelling die wegens verbouwing verhuisde naar een andere locatie. Na de verhuizing verslechterde de zorg ernstig: medicatie werd verkeerd toegediend, voeding onvoldoende aangereikt en er werd traag gereageerd op hulpverzoeken. Daarnaast viel de cliënt uit de tillift en werd hij aan zijn lot […]

Ondernemer aansprakelijk voor littekenvorming na behandeling

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend advies na tussenadvies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 227577/252735

Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging boog zich over een klacht van een consument die na een cosmetische behandeling een opvallend litteken op haar knie ontwikkelde. In een eerder tussenadvies gaf de commissie aan dat deskundig onderzoek nodig was om vast te stellen of het litteken door een fout van de ondernemer […]

Ondernemer brengt zonder geldige reden extra kosten in rekening bij Curly behandeling

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Kosten    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 33477/41519

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de in extra in rekening gebrachte kosten door de ondernemer. De consument ging naar de ondernemer voor een Curly behandeling. Vanwege een operatie en de coronamaatregelen is een behandeling niet doorgegaan, waardoor de consument hiervoor een toeslag moest betalen. De consument is het hier niet mee […]

Ondernemer dient bril kosteloos te herstellen na ontstane beschadigingen

Commissie: Optiek    Categorie: (Non-conformiteit)    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 227218/246897

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen consument en ondernemer waarbij consument een bril heeft gekocht bij ondernemer. Consument stelt dat de bril gebrekkig is en de bril beschadigd is geraakt door het gebrek. Een deskundige heeft onderzoek gedaan naar de zaak en heeft geconstateerd dat de curve van […]

Ondernemer gaf informatie over cliënt door aan hulpverlenende instanties

Commissie: Publieke Gezondheid    Categorie: Privacy    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 179413/194119

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt verwijt de zorgaanbieder dat zonder toestemming informatie over het verleden van cliënt is doorgegeven aan verschillende instanties. De zorgaanbieder heeft erkend dat de mededeling over het verleden van cliënt niet had mogen worden gedaan. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder heeft gehandeld zoals van hem verwacht […]

Ondernemer had beter door moeten vragen naar gebruik bril consument

Commissie: Optiek    Categorie: Schade    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 76872/111278

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een bril gekocht, maar deze bevalt haar niet: de glazen lijken snel vettig. De oorzaak van het probleem is onduidelijk en de ondernemer heeft haar andere, duurdere glazen aangeraden. Deze moeten door de consument worden betaald. De consument eist dat de glazen gratis vervangen worden. Volgens de […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.