Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1031-1040 van de 2022 uitspraken

Klacht over kwaliteit brillenglazen en montuur bij opticien

Commissie: Optiek    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 253903/349977

Waar gaat de uitspraak over? Een consument diende een klacht in tegen een opticien wegens ondeugdelijke brillenglazen en een te fragiel montuur. De consument had in de afgelopen jaren voor ongeveer €8.000 aan brillen gekocht, maar was ontevreden over de kwaliteit en de advisering. De ondernemer stelde dat de geleverde glazen correct waren geslepen en […]

Klacht over kwaliteit zorgverlening deels gegrond

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 133862/140841

Waar gaat de uitspraak over? Vader van klaagster is woonachtig geweest bij zorgaanbieder. Klaagster is meerdere malen in gesprek gegaan met zorgaanbieder over onder andere onvoldoende hygiëne, gebrekkige communicatie vanuit de zorgaanbieder, uitvoerende zorg en diverse incidenten. De gesprekken hebben niet het gewenste resultaat opgeleverd. Klaagster heeft formeel een klacht ingediend bij de zorgaanbieder. Klaagster […]

Klacht over latex-allergie en gedeeltelijke ontkleding vader van klaagster gegrond, overige klachten ongegrond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 38364/43707

Waar gaat de uitspraak over De klaagster vindt dat er rond het overlijden van haar vader medische fouten zijn gemaakt. Zo heeft haar vader, die een latex-allergie heeft, een latex-houdende katheter gekregen en trof de klaagster hem in de nacht half aangekleed in bed. Ook heeft hij tegen de wens van de familie in een […]

Klacht over littekens na borstverkleining en hoeveelheid vetweefsel bij bilvergroting

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 20946/34123

Waar gaat de uitspraak over De cliënte klaagt over de zichtbaarheid van littekens ruim een jaar na haar borstverkleining, waarvan volgens haar de chirurg gesteld heeft dat de littekens na enkele maanden zouden vervagen. Ook klaagt zij over de hoeveelheid vetweefsel dat is ingebracht bij haar bilvergroting. De cliënte is niet tevreden met het resultaat. […]

Klacht over medicatie en bejegening binnen GGZ beoordeeld door de Geschillencommissie

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 914343/1036016

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt, vertegenwoordigd door zijn moeder, diende een klacht in tegen Lentis over de behandeling van haar zoon na twee opnames in 2023. Volgens haar verslechterde de toestand van haar zoon door verkeerd voorgeschreven medicatie en door de manier waarop psychiaters hem en haar behandelden. De klacht omvatte vijf onderdelen: […]

Klacht over medisch advies ongegrond verklaard, communicatie wel tekortgeschoten

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 386541/483959

Waar gaat de uitspraak over? Een vrouw diende een klacht in tegen het ziekenhuis, omdat haar moeder na een gewijzigd medicatieadvies een hersenbloeding kreeg en overleed. De moeder, die leed aan nierkanker, werd door een arts geadviseerd tijdelijk te stoppen met haar bloeddrukmedicatie. Enkele dagen later werd haar geadviseerd de medicatie deels te hervatten, maar […]

Klacht over medisch handelen en communicatie ongegrond verklaard

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 468712/561639

Waar gaat de uitspraak over? De klaagster diende een klacht in tegen de zorgaanbieder over het medisch handelen bij de behandeling van haar overleden echtgenoot en de communicatie rondom zijn overlijden. Ze stelde dat de zorgaanbieder onvoldoende kennis had van het medisch dossier en ten onrechte geen tocilizumab heeft toegediend, wat mogelijk een gunstig effect […]

Klacht over medische zorg en communicatie rond overlijden in ziekenhuis

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 566041/772411

Waar gaat de uitspraak over? In deze zaak dienden twee dochters een klacht in tegen de Stichting Sint Franciscus Vlietland Groep over de zorg voor hun overleden vader. De vader werd op 21 maart 2023 opgenomen met ernstige geelzucht en nierproblemen, waarbij werd vermoed dat sprake was van kanker aan de galwegen of pancreas. Klaagsters […]

Klacht over medische zorg en omgang door verpleeghuis grotendeels ongegrond verklaard

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 676743/866989

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënte diende een klacht in tegen Stichting Omring over de medische zorg en omgang die zij ontving tijdens haar verblijf in een verpleeghuis. Ze klaagde onder meer over het onvoldoende serieus nemen van buikpijnklachten vanaf juli 2022, het verkeerd omgaan met oxycodongebruik, en de gang van zaken rond een […]

Klacht over medische zorg na polsoperatie: beoordeling van chirurgisch handelen, informatievoorziening en nazorg

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 660804/856528

Waar gaat de uitspraak over? Een patiënte diende een klacht in tegen het Universitair Medisch Centrum Utrecht wegens onzorgvuldig handelen na een polsoperatie. De operatie volgde op een complexe breuk na een scooterongeval. De cliënt vond dat de traumachirurg tijdens de operatie een 3D C-boog had moeten gebruiken, maar dit hulpmiddel bleek volgens richtlijnen niet […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.