ten dele gegrond

Benadering tijdens de gedwongen opname van cliënte was te weinig persoonlijk

Waar gaat de uitspraak over Een opname op basis van een Inbewaringstelling geeft hectiek, maar desondanks is er volgens de commissie sprake geweest van een te weinig persoonlijke benadering tijdens de opname van cliënte. Daarnaast is er op te lichte gronden aangenomen dat klaagster toestemming heeft gegeven voor contact met haar broer. De nazorg aan […]

Lees verder

De zorgverlening was onvoldoende, geen vergoeding van de achteraf betaalde eigen bijdrage vanwege de onterechte afmelding bij CAK

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënt was de zorgverlening op meerdere gebieden onvoldoende en heeft de zorgaanbieder cliënt ten onrechte laten uitschrijven bij het CAK. Omdat de eigen bijdrage daardoor niet meer werdingehouden op de uitkering van cliënt, moest cliënt de eigen bijdragen een jaar later alsnog betalen. Volgens de commissie is door […]

Lees verder

Inbreuk op privacy is nog geen aantasting in de persoon

Waar gaat de uitspraak over De door het ziekenhuis erkende verwisseling van brieven is een inbreuk op het recht op privacy, maar is nog geen aantasting in de persoon, zodat er geen reden is voor een schadeloosstelling. Naar aanleiding van de klacht hierover heeft het ziekenhuis een onheuse reactie gestuurd. Volledige uitspraak In het geschil […]

Lees verder

Ondernemer had de behandeling aan de handnagels moeten staken

Waar gaat de uitspraak over De likdoornbehandelingen zijn volgens consument slecht uitgevoerd, met schade tot gevolg. De behandeling heeft volgens de ondernemer niet het beoogde resultaat en daarom heeft deze een passende oplossing aangeboden. Naar het oordeel van de commissie is de behandeling niet vakkundig uitgevoerd. De overige behandelingen zijn wel goed uitgevoerd naar haar […]

Lees verder

Begeleiding van cliënte was onvoldoende en opzegging van de zorgovereenkomst was niet rechtmatig

Waar gaat de uitspraak over De commissie vindt dat de begeleiding van de cliënte onvoldoende was. Daarnaast is de zorgovereenkomst volgens de regels opgezegd, omdat daarvoor geen belangrijke reden is genoemd. In relatie tot de verstandelijke beperking van cliënte kon het standpunt van de zorgaanbieder over de uithuiszetting intimiderend overkomen. Cliënte heeft daarom recht op […]

Lees verder

Over de behandeling van de fractuur aan de voet valt het ziekenhuis niets te verwijten, communicatie kon wel beter

Waar gaat de uitspraak over Cliënte heeft letsel aan haar voet opgelopen door een ongelukje. Zij is van mening dat de behandeling daarvan niet adequaat was, waardoor zij pijnklachten aan haar bovenrug heeft gekregen. Het ziekenhuis stelt dat de behandeling correct is geweest. Dat het herstel langer heeft geduurd dan aanvankelijk gedacht, valt het ziekenhuis […]

Lees verder

In medisch dossier is geen informatie opgenomen over medische toestand

Waar gaat de uitspraak over Geen goede communicatie bij het ontslaan uit het ziekenhuis en geen goede verslaglegging over medische toestand van cliënt. Cliënt is ontslagen uit ziekenhuis terwijl zijn toestand dat niet toelaat. Er is onzorgvuldig gehandeld. Bij het tweede ontslag uit het ziekenhuis was er geen noodzaak om patiënt langer te houden. Geen […]

Lees verder
1 18 19 20