Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 981-990 van de 2022 uitspraken

Klacht gaat over beleid zorgaanbieder, maar Wkkgz gaat daar niet over

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 1206121/130349

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft een klacht ingediend tegen de zorgaanbieder omdat zij vindt dat de herziening van de uitspraak van de klachtencommissie van de zorgaanbieder ongewenste gevolgen heeft voor de eerdere uitspraak. Zij eist dat de herziene uitspraak wordt aangevuld met een duidelijke uitspraak over de wenselijkheid van het plaatsen van […]

Klacht gaat over contact tussen behandelaar en familie; commissie niet bevoegd

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Bevoegdheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: onbevoegdverklaring   Uitkomst: onbevoegd   Referentiecode: 212117/248142

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt (zoon van de klager) stond vanwege een diagnose schizofrenie onder behandeling bij de zorgaanbieder. Volgens de klager heeft de zorgaanbieder niet juist gehandeld: depotmedicatie is zonder zorgmachtiging toegediend en de zorgaanbieder heeft niet gereageerd op informatieverzoeken van de klager. De zorgaanbieder zegt wel degelijk zorgvuldig te hebben gehandeld, […]

Klacht gebaseerd op handelen als jeugdhulpaanbieder valt onder Jeugdwet, commissie niet bevoegd

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)bevoegdheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: onbevoegdverklaring   Uitkomst: Niet bevoegd   Referentiecode: 107430/129968

Waar gaat de uitspraak over De klager wil een klacht voorleggen aan de commissie over het handelen van een medewerker van de zorgaanbieder bij haar interventie van spoedeisende zorg bij de zoon van de klager. Volgens de zorgaanbieder vallen de casus en de klacht onder de Jeugdwet en niet onder de Wkkgz en is de […]

Klacht grotendeels opgelost; cliënt niet ontvankelijk

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: ontvankelijkheid/ bejegening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 225170/248421

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt is niet tevreden met haar rolstoel, die niet goed op haar situatie is aangepast. Ook is het klachttraject bij de zorgaanbieder niet goed verlopen. De cliënt heeft van de zorgaanbieder een nieuwe rolstoel toegezegd gekregen en heeft een schadevergoeding ontvangen. Ook heeft de zorgaanbieder excuses aangeboden en verbetermaatregelen […]

Klacht heeft geen betrekking op individuele gezondheidszorg, commissie onbevoegd

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)bevoegdheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: onbevoegdverklaring   Uitkomst: onbevoegd   Referentiecode: 55000/73211

Waar gaat de uitspraak over De klagers stellen dat de zorgaanbieder op het punt van het toelaten van bezoek aan de moeder van de klagers (cliënte) langdurig niet de zorg heeft aangeboden die veilig en cliëntgericht is. De klagers stellen dat het toezien op het bezoek van de cliënte een door de zorgaanbieder te beschermen […]

Klacht ingediend bij de Commissie. Daarna alsnog interne klachtenprocedure bij de zorgaanbieder in gang gezet. Klachtenfunctionaris heeft de indruk gewekt dat klacht is afgehandeld.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 160448/179227

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de zorgaanbieder had de klaagster de klacht eerst aan haar moeten voorleggen. Daarom meent de zorgaanbieder dat klaagster niet-ontvankelijk is in haar klacht. Daarna heeft klaagster alsnog interne klachtenprocedure in gang gezet. Volgens de Commissie heeft klaagster aanvankelijk haar klacht te snel ingediend bij de Commissie, maar dat ‘gebrek’ […]

Klacht is duidelijk voorgelegd aan de zorgaanbieder

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 131378/142888

Waar gaat de uitspraak over De thuiszorg heeft bij de cliënte een emmer water over het laminaat laten vallen met dure schade als gevolg. De zorgaanbieder is verzekerd voor dit soort ongelukjes, maar weigert de verantwoordelijkheid te nemen. Volgens de zorgaanbieder heeft de thuishulp een kapotte emmer gekregen waardoor dit gebeurd is. De cliënte vindt […]

Klacht is niet tijdig bij commissie ingediend

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 121989

Waar gaat de uitspraak over De klacht is niet binnen 12 maanden nadat het ziekenhuis de klacht van cliënt had afgehandeld, bij de commissie ingediend. De cliënt heeft geen redenen opgeven waarom de termijnoverschrijding hem niet te verwijten is. De klacht kan daarom niet door de commissie worden behandeld.  Volledige uitspraak In het geschil tussen […]

Klacht is ongegrond, niet meer te achterhalen hoe behandeling twintig jaar geleden verliep en onvoldoende aanwijzingen dat de klachtencommissie de klachten niet serieus nam

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108537

In het geschil tussen Cliënt en Stichting MET ggz (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op 21 […]

Klacht kan door de commissie worden behandeld ook al dateert de behandeling uit 2013/2014

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On)bevoegdheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ZKL103456

In het geschil tussen Cliënt en ACCZ Klinieken | A Klinieken, gevestigd te Zevenaar, vertegenwoordigd door haar gemachtigde (verder te noemen: de zelfstandige kliniek) Behandeling van het geschil   De cliënt heeft op 30 mei 2016 de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) verzocht onderhavig geschil in behandeling te nemen. Bij brief d.d. […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.