Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 881-890 van de 2022 uitspraken

Heupoperatie niet zorgvuldig uitgevoerd, zorgaanbieder heeft niet goed gereageerd op pijnklachten van cliënt

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 34381/38885

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft een heupoperatie bij de zorgaanbieder ondergaan en heeft hier veel pijnklachten aan over gehouden. Na maanden werd er op een CT-scan ontdekt dat de operatie niet goed was uitgevoerd en verkeerde materialen zijn gebruikt. De zorgaanbieder stelt dat achteraf gezien inderdaad andere materialen gebruikt konden worden, maar […]

Hoewel de consument de ondernemer niet in gebreke heeft gesteld acht de commissie het toch redelijk dat de ondernemer bijdraagt in de kosten van de nieuw aangeschafte vervangende bril.

Commissie: Optiek    Categorie: Klachtenbehandeling    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT04-0028

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 28 maart 2003 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gewone bril en zonnebril met glazen links/rechts tegen de door consument te betalen prijs van 679,47.   De levering vond plaats op 7 […]

Hoewel een keizersnede als reële optie nadrukkelijker naar voren had moeten komen en het overleg beter had gekund, was een vaginale bevalling medisch gezien te verantwoorden

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 120283

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam], en Academisch Ziekenhuis behorende bij de openbare universiteit Rotterdam, gevestigd te Rotterdam, (hierna te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter […]

Hoewel er vijf maanden later borstkanker is geconstateerd, behoefde de bij het bevolkingsonderzoek gemaakte mammografieën op dat moment geen aanleiding te zijn voor een doorverwijzing. Dat bij de interne klachtprocedure screeningsradiologen van de zorgaanbieder zelf worden ingezet voor een herbeoordeling is niet onzorgvuldig. Ook niet als een van de twee screeningsradiologen al bij de eerste screening betrokken was

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114732

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Stichting Bevolkingsonderzoek midden-west, gevestigd te Amsterdam, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 13 […]

Hoewel op grond van de afspraak met de huisarts de zorgaanbieder de infuuszorg kon beëindigen met medeneming van de pomp, had op de bewuste dag de pomp niet mogen worden afgekoppeld toen duidelijk was dat er nog geen nieuwe pomp was geleverd, mede gezien de terminale levensfase van de vader. De zorgaanbieder mocht er niet op vertrouwen dat de familie al door de eigen thuiszorgorganisatie dan wel de huisarts op de hoogte was gesteld

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118743

In het geschil tussen [Klaagster], nabestaande van wijlen [naam cliënt/vader], wonende te [plaats], en Zorgbrug B.V., onderdeel van Stichting Fundis, gevestigd te Gouda, gemachtigde: [naam raadsman], (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) […]

Hoorapparaat in ziekenhuis kwijtgeraakt. Commissie kan niet objectief beoordelen of cliënt minder alert was en daardoor niet zelf op zijn hoorapparaat kon letten.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zaakschade    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 107868

In het geschil tussen Cliënt en Stichting Catharina Ziekenhuis, gevestigd te Eindhoven, verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld […]

Huid beschadiging na waxbehandeling van bovenlip: consument heeft ingestemd met behandeling na lang aandringen van ondernemer; de overeenkomst is vernietigd vanwege misbruik van omstandigheden.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 104676

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op een wax-behandeling. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Mijn bovenlip is ernstig beschadigd op twee plekken na het waxen van de bovenlip, terwijl ik nadrukkelijk vermeld heb dat ik deze behandeling niet wilde. Ik verlang een vergoeding. Standpunt […]

Huidbeschadiging door fruitzuurkuur met blijvend litteken als gevolg; ondernemer heeft de behandeling onvoldoende zorgvuldig uitgevoerd; sprake van beroepsfout

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 105609

Onderwerp van het geschil Het geschil ziet op de ontevredenheid van de consument over de wijze waarop de ondernemer uitvoering heeft gegeven aan de overeenkomst tussen partijen, strekkende tot het door de consument bij de on-dernemer volgen van een fruitzuurkuur eind 2015, voor een prijs van € 330,–. De consument heeft de klacht op 10 […]

Huidbeschadiging door harsbehandeling van de wenkbrauwen; beschadigingen zijn van voorbijgaande aard; consument niet belemmerd geweest in de uitoefening van werkzaamheden of activiteiten.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 91626

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 23 juli 2014 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van een harsbehandeling van de wenkbrauwen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 9,–. De behandeling vond plaats op of omstreeks 23 juli 2014. […]

Huidschade als gevolg van IPL-behandeling; ondernemer moet ingaan op de aard en het aantal behandelingen en de te verwachten risico’s, consument heeft geen weloverwogen beslissing kunnen nemen.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 85522

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 januari 2010 bij de consument uitgevoerde (IPL-)behandeling waarbij de consument stelt huidschade te hebben opgelopen. De consument heeft op 21 januari 2010 voor de eerste keer haar klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.