Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
132244/150531
Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënte is haar jongste zoon mishandeld door een ander kind tijdens begeleiding bij de zorgaanbieder. Haar oudste zoon is gevraagd te vertrekken zonder dat er een andere plek was geregeld. De cliënte vraagt een schadevergoeding. Volgens de zorgaanbieder is er geen sprake van mishandeling, maar van een kras […]
Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
49831/60257
Waar gaat de uitspraak over De commissie is bevoegd een aanhangig gemaakt geschil te behandelen, als partijen zijn overeengekomen zich aan het bindend advies van de commissie te onderwerpen. Aan de cliënte is voorafgaand aan het intakegesprek met de zorgaanbieder uitgelegd dat niet gesproken zou worden over de mogelijkheid van euthanasie. Toch heeft de cliënte […]
Commissie: Optiek
Categorie: Ontbinding
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
59416
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 mei 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een zonnebril van het merk Serengeti tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 298,–. De levering vond plaats op 5 mei 2011. De consument heeft […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
112698
In het geschil tussen [Cliënte] wonende [plaats] en Stichting Algemeen Christelijk Ziekenhuis Groningen, gevestigd te Groningen, Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: schadevergoeding
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
217746/226250
Waar gaat de uitspraak over? Cliënte beklaagt zich erover dat het ziekenhuis bij de uitvoering van de geneeskundige behandelingsovereenkomst in elk van de te onderscheiden fasen van de behandeling zijn zorgplicht niet heeft nageleefd en daardoor toerekenbaar is tekortgeschoten. De commissie verklaart de klacht van cliënte ongegrond en wijst haar verzoek tot immateriële schadevergoeding daarom […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
11778/22605
Waar gaat de uitspraak over De klager vindt dat de begeleiders van de zorgaanbieder misbruik hebben gemaakt van hun positie door onder andere leugens te verspreiden aan de huisarts van klager. Daarnaast zou zijn begeleider laster en smaad over hem hebben gepleegd tegenover derden. De zorgaanbieder zegt dat het onjuist is dat er zonder overleg […]
Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
41065/48225
Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt over de behandelingswijze van de artsen en de omstandigheden waaronder de cliënte is overleden. De zorgaanbieder zou nagelaten hebben professionele hulp in te schakelen om de stervenswens van de cliënte tijdig professioneel te analyseren en te toetsen. De cliënte zou volgens de klager wilsonbekwaam zijn. Daarnaast stelt […]
Commissie: Optiek
Categorie: Product voldoet niet aan verwachtingen(non-conformiteit)
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
7112/8217
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een bril aangeschaft. Bij levering vond de consument de bril niet mooi, de glazen waren te dun. De bril voldoet niet aan de verwachtingen van de consument. De ondernemer heeft de consument meerdere voorstellen gedaan. De consument heeft deze oplossingen niet geaccepteerd, dit was zijn eigen keuze. […]
Commissie: Vrijgevestigde GGZ Praktijken
Categorie: (On) zorgvuldigheidbejegening
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
93431/120557
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over de wijze waarop de zorgaanbieder de relatietherapie tussen de cliënt en zijn partner heeft vormgegeven en geleid. De cliënt verwijt de zorgaanbieder ondeskundig en onzorgvuldig handelen. De zorgaanbieder stelt zich professioneel, neutraal en deskundig te hebben opgesteld. Tijdens de gesprekken heeft de cliënt geen blijk gegeven […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
115394
In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], gemachtigde van [naam overleden cliënt], en Stichting Bravis Ziekenhuis, gevestigd te Roosendaal (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.