Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 721-730 van de 730 uitspraken

Zorgaanbieder wachtte te lang met verstrekken medisch dossier, dit staat echter niet in verband met gestelde schade

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Schade    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 107818

in het geschil tussen: Patiënt en Stichting GGZ Friesland, gevestigd te Leeuwarden (verder te noemen: de zorginstelling) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

Zorgaanbieder was voorzichtig, maar niet onzorgvuldig, in behandeling van kwetsbare cliënt

Commissie: Vrijgevestigde GGZ Praktijken    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123813

Waar gaat de uitspraak over De cliënt verwijt de zorgaanbieder dat de therapie onjuist was en er onvoldoende voortgang was. Mede daardoor eindigde de behandeling met een crisis-opname. De zorgaanbieder heeft een andere mening en betwist de cliënt onvoldoende handvatten te hebben aangedragen om op een veilige manier te praten over het seksueel misbruik. De […]

Zorgaanbieders moeten tijdig voorlichting geven over tarieven als deze rechtstreeks met de cliënt worden verrekend of als de cliënt daarom vraagt. Geen van beide was het geval.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 107876

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Stichting OLVG, gevestigd te Amsterdam, (verder te noemen: het ziekenhuis). Verloop van de procedure De commissie verwijst voor het verloop van de procedure naar het tussenadvies van 14 juli 2017, waarvan de inhoud als hier herhaald en ingelast dient te worden beschouwd. In dit tussenadvies heeft […]

Zorgen over zorg aan zoon

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: informatie(verstrekking)    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: -

Waar gaat de uitspraak over De zoon van klaagster was cliënt in een behandelgroep voor kinderen in de basisschoolleeftijd met een ontwikkelingsachterstand of verstandelijke beperking en bijkomende problematiek. Volgens klaagster was de geleverde zorg onvoldoende, was het pand niet geschikt en is haar tot twee keer toe opgesloten geweest op zijn slaapkamer. De zorgaanbieder wijt […]

Zorginstelling gaf onvoldoende informatie over de gebruikte techniek bij een penisoperatie, terwijl dit bij Essed-techniek/ Nesbit heel belangrijk is

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108281

In het geschil tussen Cliënt en Stichting Elkerliek Ziekenhuis, gevestigd te Helmond, (verder te noemen: de zorginstelling), Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld […]

Zorginstelling had al erkend dat kwaliteit van de zorgverlening en de communicatie op bepaalde punten onvoldoende was, andere delen van de klacht zijn ongegrond

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Uitvoering behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109402

In het geschil tussen Cliënte en Stichting Sint Jacob, gevestigd te Haarlem (hierna te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

Zorginstelling heeft voldoende maatregelen genomen naar aanleiding van bevindingen klachtencommissie. Overige klachten ongegrond, wijkverpleegkundige heeft met zorgplan, informatie inwinnen en afbouw van de zorg zorgvuldig gehandeld.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108148

In het geschil tussen Cliënt en Stichting Land van Horne, gevestigd te Weert (verder te noemen: de zorginstelling) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

Zorgplichtschending door opgelegde maatregel voor cliënt

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 28303/32840

Waar gaat de uitspraak over Aan de cliënt is de toegang tot de gezamenlijke huiskamer voor drie maanden ontzegt. De cliënt heeft hierover geklaagd. De klachtencommissie van de zorgaanbieder heeft de klacht afgedaan, waarmee de cliënt het niet eens is. Hij verzoekt nogmaals een behandeling van de klacht door de klachtencommissie. De commissie is niet […]

Zorgverlenerschap van zorgaanbieder niet afgestemd op reële behoefte van cliënt

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 9577/13793

Waar gaat de uitspraak over De cliënt woont enige tijd bij de zorgaanbieder en heeft kenbaar gemaakt dat hij aan zichzelf wil gaan werken. De zorgaanbieder heeft hier geen gehoor aan gegeven. De kern van de klacht van de cliënt is dat de zorgaanbieder hem niet heeft gehoord en niet serieus heeft genomen, hem op […]

Zorgvuldigheid van behandelaren tijdens het behandeltraject en de afsluiting daarvan

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 8389/27614

Waar gaat de uitspraak over De cliënt wordt behandeld door de zorgaanbieder. Gedurende het behandeltraject worden verschillende klachten geuit. Ten eerste wordt door de cliënt aangevoerd dat adequate hulpverlening is uitgebleven. Hierover is op 26 februari 2017 geklaagd, waarna behandeling binnen het klachtentraject heeft plaatsgevonden. Ten tweede is geklaagd over het rommelige verloop van het […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.