Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 501-510 van de 2007 uitspraken

De klachten over nalatige zorg en onveilige situaties zijn gegrond, maar nabestaanden hebben geen recht op immateriële schadevergoeding.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108690-2

In het geschil tussen Klaagster en Stichting Humanitas, gevestigd te Rotterdam (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter […]

De klachten over nalatige zorg en onveilige situaties zijn gegrond, maar nabestaanden hebben geen recht op immateriële schadevergoeding.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Schade immaterieel    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108690-1

In het geschil tussen Klaagster en Stichting Humanitas, gevestigd te Rotterdam (verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter […]

De klachten van klaagster over het verblijf met haar zoontje in het kortverblijfhuis van de zorgaanbieder zijn onvoldoende concreet door de zorgaanbieder weersproken. Aan de andere kant is er ook onvoldoende reden om te oordelen dat niet is gehandeld volgens de professionele standaard. De commissie kan niet beslissen over de verblijfplaats van het zoontje van klager

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 120415

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats], en J.P. van den Bentstichting, gevestigd te Deventer (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 17 januari 2019 […]

De klachtencommissie heeft op 19 december 2013 uitspraak gedaan over de klachten van de cliënte. Cliënte heeft vervolgens haar klachten niet binnen 12 maanden aan de commissie heeft voorgelegd. Cliënte kan daarom niet ontvangen worden in haar klachten

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115023

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats] (nabestaande van [naam]), en Stichting Arkin, gevestigd te Amsterdam, (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de […]

De klager verwijt het ziekenhuis dat zijn echtgenote niet goed is behandeld tijdens haar spoedopname waardoor zij is komen te overlijden. De beslissing om de patiënte niet op de intensive care op te nemen is naar het oordeel van de commissie niet onjuist geweest. Wel had de communicatie met de echtgenoot beter gekund. De klacht is gedeeltelijk gegrond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117806

In het geschil tussen de heer [naam klager], wonende te Swifterbant, in zijn hoedanigheid van nabestaande van zijn overleden echtgenote, mevrouw [naam cliënte] en MC IJsselmeerziekenhuizen B.V., gevestigd te Lelystad (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te […]

De kliniek heeft de behandeling zonder redelijke grond of gewichtige reden geannuleerd. De kliniek moet de reiskosten, telefoon- en portokosten en de kosten voor het consultgesprek vergoeden

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Beëindiging behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117287

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en [naam kliniek], gevestigd te [plaats]. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 17 oktober 2018 te Amsterdam. De commissie heeft kennisgenomen […]

De kliniek heeft erkend dat er te weinig voorlichting is geweest over mogelijke complicaties. Het informed consent is niet door klaagster ondertekend

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Informatie    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 113635

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats] en Bergman Clinics, gevestigd te Naarden. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op […]

de knipbehandeing van het haar is niet goed gegaan, maar consument heeft de ondernemer niet de gelegenheid gegeven om het te herstellen.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Haarverzorging    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116075

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 februari 2018 door de ondernemer uitgevoerde behandeling aan het haar van de consument (knippen). De consument heeft de klacht op dezelfde datum voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Ik ben verkeerd […]

De kraamverzorgende heeft onzorgvuldig gehandeld door niet volgens het protocol en zonder voorafgaand overleg met de ouders verwaarlozing van de kinderen en huiselijk geweld te melden bij WGS. Zij heeft ook zonder toestemming de telefoon opgenomen en haar kind in het weekeinde meegenomen naar het gezin

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114480

In het geschil tussen: mevrouw [naam], wonende te [woonplaats], (verder te noemen: de cliënte) en Stichting Kraamzorg de Waarden Groep, gevestigd te Schoonhoven, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. […]

De kwaliteit van zorg die zorgaanbieder heeft geleverd aan cliënte

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 151716/180495

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de klager betreft de kwaliteit van de zorg die de zorgaanbieder heeft geleverd. Klager stelt dat de cliënte is overleden door fouten en nalatig handelen van de zorgaanbieder, waaronder het te laat insturen van de cliënte naar het ziekenhuis. Naar oordeel van de commissie is er geen […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.