Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 491-500 van de 2007 uitspraken

De klacht over de medische behandeling in 2004 is te laat ingediend. Over de andere klachten heeft cliënte het ziekenhuis niet geïnformeerd dat zij niet tevreden was met de afhandeling van haar klachtmelding. Cliënte heeft het ziekenhuis onvoldoende gelegenheid gegeven om de klacht op te lossen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118867

In het geschil tussen   [Klaagster], wonende te [plaats], en Stichting Ziekenhuis Bernhoven, gevestigd te Uden, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

De klacht over het niet verkrijgen van een afschrift van het patiëntendossier kan niet behandeld worden, omdat de wettelijke bewaartermijn van 15 jaar is verstreken. De klacht die ziet op de mishandeling door een medewerker van de kliniek en het gedwongen verblijf in de kliniek kan wel worden behandeld, omdat de zorgaanbieder als rechtsopvolger van de failliete kliniek wordt beschouwd

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118450

In het geschil tussen   [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting Arkin, gevestigd te Amsterdam (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. De behandeling heeft op 25 oktober 2018 te Rotterdam plaatsgevonden. Partijen zijn niet voor de zitting […]

De klacht over het verstrekken van medische gegevens is gegrond. Het ziekenhuis heeft het VMS veiligheidsprogramma onvoldoende in acht genomen. Een vergoeding voor affectieschade kan niet worden toegekend, omdat de nieuwe regels daarvoor niet gelden voor gevallen vóór 1 januari 2019

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111818

In het geschil tussen [Klaagster], nabestaande van wijlen [naam] (patiënt), wondende te [plaats] en Stichting Catharina Ziekenhuis, gevestigd te Eindhoven (verder te noemen het ziekenhuis). Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) heeft bij tussenadvies d.d. 16 februari 2018 de eindbeslissing aangehouden. Tussenadvies Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen […]

De klacht over het weigeren van een verwijsbrief door de huisarts kan de commissie niet behandelen. Daar heeft de zorgaanbieder geen zeggenschap over. Zonder verwijsbrief kan de zorgaanbieder cliënt niet behandelen. De klacht over valsheid in geschrifte is niet aangetoond. De zorgaanbieder heeft aan de cliënt medegedeeld op welke twee manieren het medisch dossier ingezien kan worden

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118183

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Stichting Saxenburgh Groep, gevestigd te Hardenberg (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

De klacht over het zonder toestemming verstrekken van medische informatie aan een derde is gegrond. Dat geldt ook voor de klacht met betrekking tot de onvolledige dossiervorming

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111246

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting Woonvoorziening Huize Marjo, gevestigd te Dedemsvaart. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld […]

De klacht vloeit niet voort uit de behandelingsovereenkomst met het ziekenhuis, maar uit het beleid van het ziekenhuis om bij het niet verschijnen op een afspraak een standaard bedrag in rekening te brengen. Deze klacht kan niet door de commissie worden behandeld

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 122782

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam], en HagaZiekenhuis, gevestigd te Den Haag, (verder te noemen het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]

De klachten over communicatie, beëindiging behandelingsovereenkomst, klachtafhandeling en de late retournering van het medisch dossier zijn gegrond. Er was echter geen verplichting van de arts om een operatie uit te voeren

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114525

In het geschil tussen: de heer [naam], wonende te [woonplaats], (verder te noemen: de cliënt) en U-Clinic Bussum, gevestigd te Bussum, (verder te noemen: de kliniek). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen […]

De klachten over de kwaliteit van de zorg zijn door de interne klachtencommissie van de zorgaanbieder gegrond verklaard en de zorgaanbieder heeft deze ook erkend. De zorgaanbieder moet een deel van de geclaimde kosten mantelzorg en reiskosten vergoeden.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Schade materieel    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 120458

In het geschil tussen   [Klaagster], nabestaande van [cliënt], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam], en Woonzorggroep Samen, gevestigd te Schagen, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is […]

De klachten over de lange wachttijd, het ontbreken van een behandelplan, het beëindigen van de behandeling, het ongewild doorverwijzen voor een second opinion en het opvragen van het medisch dossier zijn niet gegrond

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 121552

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats], en Stichting Arkin, gevestigd te Amsterdam, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Partijen […]

De klachten over de verpleegkundige zorg zijn ongegrond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet-ontvankelijkongegrond   Referentiecode: 121128

Waar gaat de uitspraak over De klacht over de medische en verpleegkundige wijze waarop de echtgenote van klager gedurende haar opname in het ziekenhuis is behandeld, is ongegrond. Klager heeft niet aannemelijk gemaakt dat de verslaglegging in het patiëntendossier onjuist is.   Volledige uitspraak In het geschil tussen [Klager], wonende te [woonplaats], in zijn hoedanigheid […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.