Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 41-50 van de 587 uitspraken

Bij het delen van vertrouwelijke informatie heeft de zorgaanbieder steken laten vallen

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 122292

Waar gaat de uitspraak over Volgens cliënte heeft de psycholoog de geheimhoudingsplicht geschonden door informatie zonder haar toestemming te delen met anderen, waaronder behandelaren bij de zorgaanbieder die niet in een directe behandelrelatie met de cliënte staan. De klachtencommissie van de zorgaanbieder, die onvoldoende onafhankelijk is,  heeft de klacht gegrond verklaard, maar de zorgaanbieder heeft […]

Bij tweede telefoongesprek met centrale is niet goed doorgevraagd en niet doorverbonden met Huisartsenpost

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 124085

Waar gaat de uitspraak over De zorgaanbieder heeft twee keren ten onrechte geweigerd om klager met een ambulance te sturen. Terwijl de bloedvergiftiging en de vleesetende bacterie klager bijna het leven heeft gekost. De zorgaanbieder geeft aan dat het niet de taak van een centralist is om een diagnose te stellen, maar om een urgentie […]

Bloeding na inbrengen spiraal niet door fout ziekenhuis

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123497

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënte is er tijdens die plaatsing van een spiraal een diepe perforatie aan de baarmoederwand veroorzaakt. Haar zou bij thuiskomst telefonisch gemeld zijn dat ze over twee weken terug moest bellen als ze bleef bloeden. Een uur daarna was de kleding van de cliënte doorweekt van het bloed […]

Borstoperatie. De intake is ten onrechte niet uitgevoerd door of onder supervisie van de plastisch chirurg en bij de operatie van de cliënte is een verkeerde techniek gebruikt. De zorginstelling moet de materiële en immateriële schade vergoeden. De interne klachtenprocedure van de zorginstelling is niet op orde en de toezending van het medisch dossier heeft veel te lang geduurd en was ook onvolledig

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117475

In het geschil tussen Mevrouw [naam], wonende te [woonplaats], (verder te noemen: de cliënte) en A Klinieken, gevestigd te Zevenaar, (verder te noemen: de kliniek). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting […]

Breuk van montuur kan niet aan ondernemer verweten worden

Commissie: Optiek    Categorie: Diversen    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT00-0048

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 februari 1998 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een montuur met glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 550,25. Deze overeenkomst is uitgevoerd omstreeks eind februari.   Standpunt van de consument   […]

Bril voldoet niet aan verwachtingen. Ondernemer is voldoende in de gelegenheid gesteld om na te komen, maar aanbod ondernemer is onvoldoende.

Commissie: Optiek    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 61031

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 3 mei 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbijde ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een bril (montuur en glazen), alsmede zonnebrilglazen tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van in totaal € 357,–. De levering heeft plaatsgevonden op […]

Brillenglazen geven vervorming. Consument was op de hoogte van de hoge brekingsindex, maar is akkoord gegaan. Glazen zijn niet ondeugdelijk.

Commissie: Optiek    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT98-0002

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 7 oktober 1995 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomt. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van twee brillenglazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 798,–. Deze overeenkomst is uitgevoerd omstreeks eind oktober 1995.   De […]

Buikwandbreuk. De cliënt behoefde voorafgaand aan de operatie niet geïnformeerd te worden over (de afmeting) van de gebruikte materialen. Ook is aangegeven dat er geen garantie kon worden gegeven dat de klachten met zekerheid zouden verdwijnen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111343

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Academisch Ziekenhuis behorende bij de openbare universiteit Rotterdam, gevestigd te Rotterdam. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het […]

Buiten zijn medeweten en zonder instemming ontslagen uit zorginstelling

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 2924-8987

Waar gaat de uitspraak over Behandelovereenkomst met wederzijdse instemming beëindigd. Zorgaanbieder heeft zorgvuldig gehandeld en voldaan aan inspanningsplicht. Geen recht op schadevergoeding. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en GGZ Drenthe, gevestigd te Assen (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies […]

Cliënt diende het geschil te laat bij de commissie in

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: voorwaarden    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 123031

Waar gaat de uitspraak over De zorgaanbieder beroept zich er op dat de cliënt het geschil te laat bij de commissie heeft ingediend. Cliënt wijt dat aan persoonlijke omstandigheden. Bovendien heeft de zorgaanbieder zelf de termijn van klachtafhandeling overschreden. Dat laatste verdient niet de schoonheidsprijs volgens de commissie, maar weegt niet mee bij het oordeel […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.