Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 21-30 van de 508 uitspraken

Bepaalde delen van zorg zijn door zorgaanbieder uit het Zorgplan geschrapt. Klaagster is het er niet mee eens, maar zorgverlener mocht dit wel doen.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109132

In het geschil tussen Cliënte en Florence, gevestigd te Rijswijk (verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Verzorging, Verpleging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

Beslissing om cliënt bij rugklachten niet te opereren voldeed aan de geldende professionele standaard

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Diagnose    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108751

In het geschil tussen Cliënt en Stichting Nijmeegs Interconfessioneel Ziekenhuis Canisius Wilhelmina, gevestigd te Nijmegen (verder te noemen het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het […]

Bevalling: wens om doorkijkspiegel te sluiten ten onrechte niet gerespecteerd. Er was niet teveel personeel aanwezig en cliënte is ook een informatiefolder verstrekt over het bevallen in het ziekenhuis. Psychisch onbehagen geeft geen recht op vergoeding van immateriële schade

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 113098

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats] en Academisch Ziekenhuis behorende bij de openbare universiteit Rotterdam Behandeling van het geschil Klaagster heeft op 20 september 2017 een klacht tegen het ziekenhuis ingediend bij de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) opdat door de commissie in dit geschil een beslissing wordt genomen in de […]

Bij de behandeling heeft de zorgaanbieder zich voldoende ingespannen. De zorgaanbieder had wel vooraf inzage moet geven over de rapportage aan de huisarts.

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 112146

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en   Lionarons GGZ B.V., gevestigd te Heerlen, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de stukken, die […]

Bij de behandeling van de aandoening sinus pilonidalis handelde de arts volgens de professionele standaard en hield daarbij rekening met de leeftijd van cliënte.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110889

In het geschil tussen: [Cliënte], wonende te [plaats] en Stichting Zaans Medisch Centrum, gevestigd te Zaandam. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op […]

Bij de schade aan het scherm van de telefoon en een trainingsjas van de cliënt is de zorginstelling niet betrokken geweest. Een WA-verzekering is wettelijk niet verplicht, zodat de zorginstelling die verplichting niet aan haar bewoners kan opleggen

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Schade    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116209

In het geschil tussen [Klager], verblijvende te [plaats], en Stichting Arkin, gevestigd te Amsterdam, (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 3 mei […]

Bij de schouderblessure hoefde de arts niet direct een MRI-scan te maken

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 117849

Waar gaat de uitspraak over Cliënte is als fietser aangereden door een bromfietser, is gevallen en heeft daarbij een schouderblessure opgelopen. Zij verwijt de behandeld arts niet direct een MRI scan te hebben gemaakt. De geadviseerde fysiotherapie en injecties hebben de klachten juist verergerd. De arts geeft aan dat hij heeft gehandeld volgens de geldende […]

Bij de spoedeisende hulp van het ziekenhuis is tweemaal de diagnose van een littekenbreuk boven de navel gesteld. Achteraf bleek het een fistel te zijn die verkleefd was aan de darm en de buikwand. Partijen schikken ter zitting

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Diagnose    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118598

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Stichting Ziekenhuisgroep Twente, gevestigd te Almelo (verder te noemen: het ziekenhuis) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 4 oktober […]

Bij een bacteriële infectie na een heupoperatie is het ziekenhuis niet tekort geschoten ten aanzien van het ontstaan en de nabehandeling van de complicatie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Complicatie    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110445

In het geschil tussen Cliënt en NL Healthcare Clinics B.V., gevestigd te Breda, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]

Bij het (bij)stellen van de diagnose is niet onzorgvuldig gehandeld. Wel is het ziekenhuis nalatig geweest in het tijdig communiceren van het resultaat van de ascitespunctie. De andere klachten zijn niet gegrond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Diagnose    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117031

In het geschil tussen [Klager], wonende te [plaats], in zijn hoedanigheid van nabestaande van zijn overleden moeder, [naam patiënte], en Stichting Sint Franciscus Vlietland Groep, gevestigd te Rotterdam, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.